Roger Moore Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Serpentbane skrev (Akkurat nå): Ingen, det er ikke jeg som først påtok med denne rollen, det var du. Det er du som utfordrer beslutninger gjort gjennom demokratiske beslutninger i det at de er gjort av en demokratisk regjering som har støtte i befolkningen, og påstår dette river bort grunnmuren i demokratiet. Vaksinering er frivillig, men det betyr ikke at resten av samfunnet skal måtte bære en ekstra risiko av dine valg. Enn så lenge betyr dette restriksjoner du nå forholde deg til. Fram i tid kan disse restriksjonene løftes. At du som individ hevder at din personlige frihet er bedrøvet får så være sin sak. Jeg forventer at våre folkevalgte tar hensyn til den overordnede befolkning, så får du hyle og skrike 1984 så mye du bare vil for min del. Vaksinering der en har indirekte trusler om å bli holdt utenfor samfunnet er ikke lenger frivillig. Frivillig er det kun om en tar sjangsen på å bli syk eller ei. Alle andre pressmidler gjør at definisjonen frivillig ikke lenger kan brukes. 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Roger Moore skrev (17 minutter siden): At det jukses er en god grunn til å alltid være skeptisk og å ha knallharde krav til sporing og åpenhet hos produsentene. Du hoppet ellers elegant over det faktum at AZ er mer skadelig for de under 30 enn sykdommen. Som er atter en grunn til å være skeptisk. For igjen å presisere, det er ok å være skeptisk og det er noe helt annet enn å være motstander. Jeg har ikke noe problem med skeptikere, jeg ventet lenge selv. Jeg har heller ikke noe problem med at folk valger å vente med vaksinen. Menn de må også akseptere at det medfører restriksjoner. Nei, situasjonen er ikke optimal. Ja, man tar en risiko for samfunnet. At skaden er større for de under 30 enn selve sykdommen totalt sett vet jeg nå ikke, men det er naturligvis en årsak til at denne gruppen får Pfizer osv. Når det gjelder juksingen, om vi snakker om samme sak, var deg dårlige rutiner hos en underleverandør i en tidlig fase og nye mer omfattende teste er gjort i ettertid som følge av påfølgende prosesser. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 12. desember 2021 Del Skrevet 12. desember 2021 Serpentbane skrev (4 timer siden): Nei, situasjonen er ikke optimal. Ja, man tar en risiko for samfunnet. At skaden er større for de under 30 enn selve sykdommen totalt sett vet jeg nå ikke, men det er naturligvis en årsak til at denne gruppen får Pfizer osv. Men det visste man ikke i starten, og AZ benektet lenge sammenhengen og påstod at vaksinen var trygg. Det samme gjelder hjerteposebetennelse og hjertemuskelbetennelse med Moderna. Pfizer gir samme bivirkning, men ikke like ofte. Nettopp derfor er det så viktig med uavhengig testing og godkjenning av legemidler. Industrien er kjent for å sette fortjeneste foran brukernes helse. Legemiddelverket har så langt mottatt 231 meldinger om dødsfall knyttet til vaksinene og 44 461 meldinger om bivirkninger, hvorav 4083 er klassifisert som alvorlige med litt over halvparten av meldingenene behandlet. Dette er tall som langt overgår alle de andre vaksinene vi har. Det er svært viktig at dette blir kartlagt så man kan gjøre et informert samtykke, og ikke stole blindt på produsentens løfter. Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) Serpentbane skrev (17 timer siden): Ingen, det er ikke jeg som først påtok med denne rollen, det var du. Det er du som utfordrer beslutninger gjort gjennom demokratiske beslutninger i det at de er gjort av en demokratisk regjering som har støtte i befolkningen, og påstår dette river bort grunnmuren i demokratiet. Vaksinering er frivillig, men det betyr ikke at resten av samfunnet skal måtte bære en ekstra risiko av dine valg. Enn så lenge betyr dette restriksjoner du nå forholde deg til. Fram i tid kan disse restriksjonene løftes. At du som individ hevder at din personlige frihet er bedrøvet får så være sin sak. Jeg forventer at våre folkevalgte tar hensyn til den overordnede befolkning, så får du hyle og skrike 1984 så mye du bare vil for min del. I følge VAERS så er nesten 1 million individer i USA påført en såkalt "adverse reaction" pga vaksinen. Nesten 30000 dør årlig. Jeg prøvde å finne senator Ron Johnson's tale til senatet angående dette. Men det var ikke mulig å søke den opp på google. Siden dette er kun kortidsvirkningene så er vel dette bare begynnelsen på blodbadet. Folk bør være oppmerksomme og sette seg inn i hva bivirkningene gjør med folk. I Norge er det rapportert mange tilfelle av kvinner som får problemer med fruktbarhet/svangerskap / menstruasjons sykluser osv. Så vidt jeg har forstått det så er det langt på vei en løgn å si at disse medikamentene er vaksiner. Man må heller kalle det for behandlingsmedisin. F.eks de holder seg ikke på stedet i kroppen hvor de er injisert , men kan spres til et hvilket som helst organ i kroppen. Jeg har hørt at de kan styres mot organer, jeg tør ikke å påstå det, men om noen har mere informasjon evt kan tilbakevise så setter jeg pris på mere informasjon om dette. NB! Den vanlige influensavaksinen har kun ca 30 dødsfall pr år og f.eks ivermectin ca 16 dødfall pr år , men siden jeg ikke finner talen til Johnson så er dette tall tatt ut i fra hukommelsen . Så dødsfallene pga av covid vaksinen er jo astronomiske i sammenlikning med disse andre medikamentene. Derfor må man prioritere tidlig behandling, forby all vaksinering med covid vaksinen. Endret 13. desember 2021 av 5CJ56A5D Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 5CJ56A5D skrev (12 minutter siden): I følge VAERS så er nesten 1 million individer i USA påført en såkalt "adverse reaction" pga vaksinen. Nesten 30000 dør årlig. Jeg prøvde å finne senator Ron Johnson's tale til senatet angående dette. Men det var ikke mulig å søke den opp på google. Siden dette er kun kortidsvirkningene så er vel dette bare begynnelsen på blodbadet. Folk bør være oppmerksomme og sette seg inn i hva bivirkningene gjør med folk. I Norge er det rapportert mange tilfelle av kvinner som får problemer med fruktbarhet/svangerskap / menstruasjons sykluser osv. Så vidt jeg har forstått det så er det langt på vei en løgn å si at disse medikamentene er vaksiner. Man må heller kalle det for behandlingsmedisin. F.eks de holder seg ikke på stedet i kroppen hvor de er injisert , men kan spres til et hvilket som helst organ i kroppen. Jeg har hørt at de kan styres mot organer, jeg tør ikke å påstå det, men om noen har mere informasjon evt kan tilbakevise så setter jeg pris på mere informasjon om dette. NB! Den vanlige influensavaksinen har kun ca 30 dødsfall pr år og f.eks ivermectin ca 16 dødfall pr år , men siden jeg ikke finner talen til Johnson så er dette tall tatt ut i fra hukommelsen . Så dødsfallene pga av covid vaksinen er jo astronomiske i sammenlikning med disse andre medikamentene. Derfor må man prioritere tidlig behandling, forby all vaksinering med covid vaksinen. Nå skal jeg ikke krangle om flisespikkeri, men det er egentlig kun interessant å se tall som sammenligner forskjellige vaksiner og behandlinger i prosentandel av hvor mange som har tatt den aktuelle behandlingen. Vaksinene vil jo ha flere tilfeller av bivirkninger når milliarder av mennesker har fått en dose. Tviler på at det er 4-5 milliarder mennesker som har prøvd ivermectin. Men jeg avfeier det ikke. Tallene er interessante, og bivirkningene bør komme frem, men man må også se det i statistisk helhet. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 23 hours ago, Serpentbane said: Du kan fritt velge å ikke ta vaksine. Men da får du bare tåle at samfunnet legger begrensninger på deg. Alle tar en sjanse for å bremse utviklingen av sykdommen. Hvorfor skal du nyte friheten som gratispassasjer og samtidig utsette de rundt deg for ekstra risiko? Litt komisk at du nevner "utsette de rundt deg for ekstra risiko" da omicron viruset er kommet til Norge av en person som mest sannsynlig har vært vaksinert. Denne retorikken må stoppe! 1 1 Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 atleape skrev (7 minutter siden): Nå skal jeg ikke krangle om flisespikkeri, men det er egentlig kun interessant å se tall som sammenligner forskjellige vaksiner og behandlinger i prosentandel av hvor mange som har tatt den aktuelle behandlingen. Vaksinene vil jo ha flere tilfeller av bivirkninger når milliarder av mennesker har fått en dose. Tviler på at det er 4-5 milliarder mennesker som har prøvd ivermectin. Men jeg avfeier det ikke. Tallene er interessante, og bivirkningene bør komme frem, men man må også se det i statistisk helhet. Tallene jeg snakker om gjelder kun for USA som kun har ca 330 mill innbyggere tror jeg. Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) 5CJ56A5D skrev (30 minutter siden): Tallene jeg snakker om gjelder kun for USA som kun har ca 330 mill innbyggere tror jeg. Det er riktig, jeg siktet egentlig ikke på USA eller dine tall spesifikt, jeg mente i helhet, når man sammenligner to datasett så bør de vektes mot hverandre, da enten per capita eller i prosent av totalen kanskje, for å forstå utbredelsen bedre. Men om 30.000 dør årlig i USA av vaksinen så langt, så er det 0.012% av alle vaksinerte (i USA). Nå blir dette veldig unøyaktig fra min side, men jeg tror ikke det finnes offisielle tall på ivermectin-behandlede. Jeg fant tall fra USA's National Poison Data System at det var 1,143 tilfeller av ivermectin-pasienter. Så de som har blitt forgiftet av det, antageligvis. Om 16 dør i året, er det 1.39% av de som har blitt forgiftet. Ser man på utdelte resepter for ivermectin så var det litt tidligere i år på ca. 88.000 resepter. Hvis vi legger på litt og sier 100.000 som behandles med ivermectin så er det 0.016% som dør av alle med resept. Så er det bare å legge til ivermectin for dyr, som tydeligvis mange i USA også behandler seg med. Sikkert flere mørketall. Endret 13. desember 2021 av atleape Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 hfthomas skrev (1 time siden): Litt komisk at du nevner "utsette de rundt deg for ekstra risiko" da omicron viruset er kommet til Norge av en person som mest sannsynlig har vært vaksinert. Denne retorikken må stoppe! Nei. Ingen har sagt at vaksinene er 100% sikre, og Omicron er en mutert variant man godt kan argumentere for at har oppstått fordi vaksineprogrammene er for begrenset. Og dette blir en helt annen diskusjon jeg registrerer allerede omtales i media. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) 12 minutes ago, Serpentbane said: Nei. Jo Endret 13. desember 2021 av hfthomas Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 hfthomas skrev (19 minutter siden): Jo Bra argument Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) atleape skrev (2 timer siden): Det er riktig, jeg siktet egentlig ikke på USA eller dine tall spesifikt, jeg mente i helhet, når man sammenligner to datasett så bør de vektes mot hverandre, da enten per capita eller i prosent av totalen kanskje, for å forstå utbredelsen bedre. Men om 30.000 dør årlig i USA av vaksinen så langt, så er det 0.012% av alle vaksinerte (i USA). Nå blir dette veldig unøyaktig fra min side, men jeg tror ikke det finnes offisielle tall på ivermectin-behandlede. Jeg fant tall fra USA's National Poison Data System at det var 1,143 tilfeller av ivermectin-pasienter. Så de som har blitt forgiftet av det, antageligvis. Om 16 dør i året, er det 1.39% av de som har blitt forgiftet. Ser man på utdelte resepter for ivermectin så var det litt tidligere i år på ca. 88.000 resepter. Hvis vi legger på litt og sier 100.000 som behandles med ivermectin så er det 0.016% som dør av alle med resept. Så er det bare å legge til ivermectin for dyr, som tydeligvis mange i USA også behandler seg med. Sikkert flere mørketall. Det er ca 130000 som blir behandlet med Ivervectin i året i USA. Hvis 16 av dem dør, så er det så mye som 0,000123 %. Og husk at dette er pasienter MED sykdom. Så godt som alle som blir behandlet med covid vaksinen er friske. Endret 13. desember 2021 av 5CJ56A5D Lenke til kommentar
AlpakkaMafakka Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 (endret) 5CJ56A5D skrev (14 minutter siden): Det er ca 130000 som blir behandlet med Ivervectin i året i USA. Hvis 16 av dem dør, så er det så mye som 0,000123 %. Og husk at dette er pasienter MED sykdom. Så godt som alle som blir behandlet med covid vaksinen er friske. Har du kilden? Spør bare fordi jeg fant ingen god kilde på Ivermectin og vil gjerne lese det. Jeg fant også noe videre info om de som ble innlagt med forgiftning, 75% var personer som brukte Ivermectin for dyr, uten resept. Det er nok trygt å si at selve dødstallet på resept-Ivermectin er lavere. Endret 13. desember 2021 av atleape Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Se denne om tidlig behandling med Ivervectine: "https://www.thedesertreview.com/opinion/columnists/indias-ivermectin-blackout---part-v-the-secret-revealed/article_9a37d9a8-1fb2-11ec-a94b-47343582647b.html" On August 6, 2021, India’s Ivermectin media blackout ended with MSN reporting. Western media, including MSN, finally acknowledged what was contained in those Uttar Pradesh medicine kits. Among the medicines were Doxycycline and Ivermectin. On August 25, 2021, the Indian media noticed the discrepancy between Uttar Pradesh's massive success and other states, like Kerala's, comparative failure. Although Uttar Pradesh was only 5% vaccinated to Kerala's 20%, Uttar Pradesh had (only) 22 new COVID cases, while Kerala was overwhelmed with 31,445 in one day. Uttar pradesh startet med øyeblikkelig behandling av pasienter som testet covid positiv, mens Kerala ikke har noe sånt program. Programmet ført til en reduksjon i covid smitte med 99 % i Uttar Pradesh. Rapportene virker pålitelige , til tross for lavmål fact sjekking fra nyhetsmedia som Politico osv ... Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 2 hours ago, Serpentbane said: Bra argument Jeg vet ikke engang hva du svarte nei til??? Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Roger Moore skrev (På 12.12.2021 den 15.28): Vaksinering der en har indirekte trusler om å bli holdt utenfor samfunnet er ikke lenger frivillig. Frivillig er det kun om en tar sjangsen på å bli syk eller ei. Alle andre pressmidler gjør at definisjonen frivillig ikke lenger kan brukes. Hvem sin frivillighet snakker du om her? De som velger å ikke ta vaksinen? Hva med de andre? Velger de å frivillig omgås ikke-vaksinerte? Det finnes de som ikke kan ta vaskinen av medisinske årsaker, det finnes også dem som vaksinen ikke virker på. De som kunne tatt vaksinen utsetter dem for ekstra risiko, hvilken vei skal frivilligheten virke da? At helsepersonell med pasientkontakt som velger å ikke vaksinere seg får andre oppgaver eller i verste fall mister jobben er i samme gate som at vi krever at drosjesjåfører har førerkort.. Lenke til kommentar
Verm Skrevet 13. desember 2021 Del Skrevet 13. desember 2021 Var det ikke snakk om at den nye varianten hadde lånt noe fra oss mennesker? Da kan det vel også bli vanskeligere å bekjempe den med vaksiner, med fare for at immunforsvaret angriper sunne celler også? Det er jo flott at man har gjort framskritt innen vaksiner, men vi må passe på at vi ikke tråkker i salaten og gjør flere syke(re) enn det vi forhindrer. Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 Kahuna skrev (1 time siden): Hvem sin frivillighet snakker du om her? De som velger å ikke ta vaksinen? Hva med de andre? Velger de å frivillig omgås ikke-vaksinerte? Det finnes de som ikke kan ta vaskinen av medisinske årsaker, det finnes også dem som vaksinen ikke virker på. De som kunne tatt vaksinen utsetter dem for ekstra risiko, hvilken vei skal frivilligheten virke da? At helsepersonell med pasientkontakt som velger å ikke vaksinere seg får andre oppgaver eller i verste fall mister jobben er i samme gate som at vi krever at drosjesjåfører har førerkort.. Du vet det aldri har vært krav til at helsepersonell som jobber med svært syke mennesker skal vaksinere seg for sesonginfluensa? Du vet og at om en har skikkelig smittevern når en jobber med disse pasientene så fungerer det minst like bra som en vaksine, om ikke bedre? 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 Roger Moore skrev (6 timer siden): Du vet det aldri har vært krav til at helsepersonell som jobber med svært syke mennesker skal vaksinere seg for sesonginfluensa? Du vet og at om en har skikkelig smittevern når en jobber med disse pasientene så fungerer det minst like bra som en vaksine, om ikke bedre? Hva har det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
5CJ56A5D Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 (endret) Kahuna skrev (4 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Så vidt som jeg har forstått så pådrar vaksinerte seg viruset like mye som ikke vaksinerte. Og de smitter like mye. Så hvor du vil hen med dette Kahuna, det er ganske uforståelig. Har du ikke skjønt at vaksinene kun påvirker hvor syk du blir. Du skal visstnok ikke bli like syk til tross for at sykehusene fylles opp med vaksinerte personer. Og etter noen måneder så fungerer ikke vaksinen i det hele tatt lenger. Du må ha booster !. Hvor mange boostere tror du at en person vil tåle? Endret 14. desember 2021 av 5CJ56A5D 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå