Redaksjonen. Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Vi tester BMWs nye flaggskip: – Dette er litt av en bil! Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Quote Med vanlig klasse B-førerkort er du begrenset av maks tillatt totalvekt på 4250 kg, som vil si at den største hengeren du kan trekke kan ha en tillatt totalvekt på 1105 kg. I følge Bil og Henger appen kan en bare trekke tilhenger opp til 750 kg med førerkort klasse B med denne bilen (edit-nå korrigert i artikkelen). Endret 11. desember 2021 av J-Å 4 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 J-Å skrev (27 minutter siden): I følge Bil og Henger appen kan en bare trekke tilhenger opp til 750 kg med førerkort klasse B med denne bilen. Den kan trekke 2500kg. For et innlegg. 2 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 7 minutes ago, DrAlban3000 said: Den kan trekke 2500kg. For et innlegg. Ja, men for at det skal være lovlig må en ha førerkort BE 4 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 J-Å skrev (43 minutter siden): Ja, men for at det skal være lovlig må en ha førerkort BE Det må man, som med alle andre biler i klassen med den kapasiteten. 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Og igjen med den generiske kina-grillen eller engelsk drosje grill som gjør at jeg venter på neste kosmetiske oppgradering Men det er ikke første gang BMW gjør gedigne kosmetiske designfeil. Jeg regner med at vi får se mye markedsføring av disse fremover da det er nødvendig i slike tilfeller. Nå synes jeg forøvrig engelske drosjer er kule men jeg ville ikke hatt en i garasjen eller oppkjøringa hjemme. Endret 11. desember 2021 av Theo343 3 1 Lenke til kommentar
3FW7P824 Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 500 liters bagasjerom virker snaut på en så pass stor bil. Det samme som vår "lille" Macan som er 30 cm kortere og 700 kg lettere. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg så flere av den da jeg besøkte Bilia denne uken. Den ser så utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Faktisk synes jeg grillen ser for liten(!) ut i virkeligheten. 1 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) 14 minutes ago, (not the real) Dr. Bombay said: Jeg så flere av den da jeg besøkte Bilia denne uken. Den ser så utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Faktisk synes jeg grillen ser for liten(!) ut i virkeligheten. Ja de kunne kanskje vært litt større. Men bever-grillen er hvertfall hentet med inspirasjon fra naturen og dyr vi liker godt. "Save a beaver, buy a beemer!" - passer jo bra i disse klima dager. Kanskje de kommer med gode "Leasing" avtaler? Endret 11. desember 2021 av Theo343 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) 1 hour ago, (not the real) Dr. Bombay said: Jeg så flere av den da jeg besøkte Bilia denne uken. Den ser så utrolig mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Faktisk synes jeg grillen ser for liten(!) ut i virkeligheten. Det har ikke vært bygget biler med skikkelige griller siden den på Land Rover Serie IIA. Den kunne faktisk demonteres og brukes til grilling. Siden har det gått mye i plast. Endret 11. desember 2021 av J-Å 1 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg vil gjerne ha hele bilen om jeg skal kjøpe... 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Huffda, detta så trist ut. Linjene var riktig travle og den grillen. Jaja smaken og baken. Vi får vel se når endel folk har fått testet de en stund om den overrasker positivt eller negativt. Og det er helt sikkert en god del noen få som klarer å se bort fra utseendet og tenker at det er det indre som teller. E60 fikk jo pes i sin tid, og mange hadde sterke meninger om Chris Bangles design. Det stod seg jo faktisk godt over tid. Så kanskje noen kan klare å bli glad i denne også over tid. Endret 11. desember 2021 av bojangles 2 Lenke til kommentar
johnrixn Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Typisk SUV. Stor utenpå, liten inni. Flott med en elbil som kan dra skikkelig henger, men jeg ser fram til Rivian R1S. 1 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 johnrixn skrev (1 time siden): Typisk SUV. Stor utenpå, liten inni. Flott med en elbil som kan dra skikkelig henger, men jeg ser fram til Rivian R1S. Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da 1 Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Jens Kr. Kirkebø skrev (47 minutter siden): Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da Model X har ingenting som beskytter deg mot last i en kollisjon. Andre produsenter tenker mer helhetlig rundt sikkerhet og ofrer litt plass for å kunne ta vare på de som sitter inne i bilen. 3 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Roger Moore skrev (1 minutt siden): Model X har ingenting som beskytter deg mot last i en kollisjon. Andre produsenter tenker mer helhetlig rundt sikkerhet og ofrer litt plass for å kunne ta vare på de som sitter inne i bilen. Den har hel bakseterykk og feste for lastestropper. Det eneste som evt. mangler er gitter/nett fra seterygg og opp til taket. Men det er det ganske mange andre biler som også mangler, og det koster uansett ikke noe plass. 1 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Jens Kr. Kirkebø skrev (1 time siden): Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da Joda, masse biler som har gjort dette bedre enn Tesla Model X tidligere. Både franskmenn og amerikanere har laget MPVer med fantastisk pakking. Det er imidlertid ikke mange som vil kjøpe en MPV i dag, og da vil ikke fabrikkene bygge de heller. 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Jens Kr. Kirkebø skrev (2 timer siden): Ja, det er rart ingen klarer å konkurrere med Tesla her. Model X er stor utenpå og diger inni. Men kudos for god hengervekt da, 2500kg er bra. Interiøret var også ganske bra synes jeg, mye bedre enn det meste annet fra BMW. Bortsett fra at man kan bestille noen ganske grelle fargekombinasjoner da Det er ikke rart at BMW ikke slår Tesla (eller noen andre) på plass. BMW har alltid hatt liten baksete- og bagasjeromsplass. Du kjøpte ikke 3-serie stasjonsvogn hvis du skulle ha premiumbil med plass til halve huset i gamledager. Da kjøpte du en av likbilene til Mercedes. For øvrig er det ikke rart at Model X er en plassmester når den er like stor som en bylastebil. Enkelt å ha best plass når du er størst. IX er en mindre bil og det er merkbart visuelt også. IX ser størrelsesmessig ut som en vanlig SUV, der Model X får deg til å føle deg liten selv når du sitter i en normal familiebil. Endret 11. desember 2021 av (not the real) Dr. Bombay 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 Tviler på at kjøpere av denne regner på pris/volum forhold. De ønsker komfort kjøreegenskaper. Dette er en solid bil mange vil være villige til å betale for. For noen vil det også være viktig at den ikke kan forveksles med en kia eller tesla 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. desember 2021 Del Skrevet 11. desember 2021 4 minutes ago, Trestein said: Tviler på at kjøpere av denne regner på pris/volum forhold. De ønsker komfort kjøreegenskaper. Dette er en solid bil mange vil være villige til å betale for. For noen vil det også være viktig at den ikke kan forveksles med en kia eller tesla Premium biler har aldri hatt mest plass, fordi det ikke har vært viktig for kjøpergruppen. De har hatt "tilstrekkelig". Bilen er ikke en konkurrent til Caravelle og Galaxy. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå