Gatlager1 Skrevet 10. desember 2021 Del Skrevet 10. desember 2021 Hei, hva er egentlig lov og regler for matlaging på gaten i byområder? Eks, kan jeg koke vann med stormkjøkken (enten rødsprit, eller med gass) på gaten? Er det ok å steke billig kjøtt, eller koke poteter? Jeg spør fordi jeg bor på hotell for tiden, skal være på hotellet 1 uke til, og 2 uker over nyåret. Hotellet serverer ikke frokost, har ikke kjøleskap, og mangler fasiliteter for matlaging. Jeg er lei brødmat med kjipt pålegg, og har ikke akkurat råd til å kjøpe ferdigmat. Har ikke tenkt til å sitte langs en tungt trafikkert vei, eller gågater; men trekke meg litt mot fredelig område. Jeg kommer til å lage mat ute uansett hva lovverket sier, men tenker det kan være fint å hvertfall vite om det er lov eller ei. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 10. desember 2021 Del Skrevet 10. desember 2021 Grilling i parken på sommertid er jo helt vanlig og uproblematisk, så kan ikke se noen grunna til at det skulle være annerleders om vinteren. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. desember 2021 Del Skrevet 10. desember 2021 Det er ikkje ulovleg i seg sjølv, men du må være oppmerksom på at enkelte ting kan være ulovleg. For eksempel må du grille på ein plass der det ikkje er til fare for folk og eigedom, grillinga kan ikkje føre til mykje røyk som er sjenerande, og du må sjølvsagt rydde opp etter deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå