Gå til innhold

Tesla Norge tilbakekaller flere Model Y-er: Hjulopphenget kan sprekke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (2 timer siden):

Dette er jo helt etter boka. Kritikken er jo når tesla ikke tilbakekaller. Her gjør de jo det og det er ok.

Det var jo en litt uvanlig feil da. Tror ikke jeg har vært borti noe lignende siden 90-tallet. Litt spesiellt ettersom Teslaentusiastene stadig messer om hvor ledende Tesla er på pressstøping av lettmetall. La oss for all del håpe at ikke noe lignende skjer med de digre pressstøpte karosseridelene. Da kan man bare kaste bilen....

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (25 minutter siden):

Det var jo en litt uvanlig feil da. Tror ikke jeg har vært borti noe lignende siden 90-tallet. Litt spesiellt ettersom Teslaentusiastene stadig messer om hvor ledende Tesla er på pressstøping av lettmetall. La oss for all del håpe at ikke noe lignende skjer med de digre pressstøpte karosseridelene. Da kan man bare kaste bilen....

At hjuloppheng ryker på tesla har vi jo sett mange eksempler på med bakhjul som peiker i alle retninger. For oss ingeniører ser det ut som om de har kjøp hjuloppheng til en ICE bil og montert det på en bil som er 500kg tyngre. Problemet er at de ikke har utbedret eller tilbake kalt bilene og latt kundene kjøre til det ryker. Det har vert min kritikk

Tesla etterforskes etter tekniske problemer – klage på samme feil i Norge -  Diskuter artikler (Tu.no) - Diskusjon.no

Endret av Trestein
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, EremittPåTur said:

Ja det hadde du rett i.... Første jeg sa når artikkelen kom ut var at nå tar det ikke lang tid før loverboysa drar fram popkorn argumentet sitt, og jaggu fikk jeg rett ....

Ikke skyt budbringeren 😅 Om det er til noen trøst var jeg nær å ringe psykologen da jeg kom hjem med 0% batteri (displayed i bilen ved mørkt de siste 50 metrene) med leafen i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (5 minutter siden):

At hjuloppheng ryker på tesla har vi jo sett mange eksempler på med bakhjul som peiker i alle retninger. For oss ingeniører ser det ut som om de har kjøp hjuloppheng til en ICE bil og montert det på en bil som er 500kg tyngre. Problemet er at de ikke har utbedret eller tilbake kalt bilene og latt kundene kjøre til det ryker. Det har vert min kritikk

Tesla etterforskes etter tekniske problemer – klage på samme feil i Norge -  Diskuter artikler (Tu.no) - Diskusjon.no

Ok, jeg trodde de tidligere sakene var oppspinn/overkreativ journalistikk...

• Liker 4
Lenke til kommentar
The Very End skrev (Akkurat nå):

Ikke skyt budbringeren 😅 Om det er til noen trøst var jeg nær å ringe psykologen da jeg kom hjem med 0% batteri (displayed i bilen ved mørkt de siste 50 metrene) med leafen i dag.

Psykolog med 10KW bensinaggregat kan være greit å ringe til👍

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...