Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøper ønsker å returnere papegøyen, hva bør jeg gjøre?


Elind

Anbefalte innlegg

Hei! familien solgte en papegøye for sirka 1 måned tilbake og da har nå ringt oss og sagt at hun ikke vil ha den fordi den hater menn, noe vi informerte i før salg. hun sa også den biter (noe vi informerte om også). og vi syntes synd på papegøyen så vi sa ja til og hente den. vi hadde sendt mange meldinger anng klokkeslett og når det var fint for henne og hente den. da svarte hun ikke til neste dag som da jeg skrev kl 12 på morningen til henne. 

så ringer hun meg kl 11:30 og sier ( ja best at du er her kl 12 har tatt meg fri fra jobben ) hun bor litt langt unns meg og det er glatt ute i veien. da sa jeg at jeg fikk aldri bekreftet hvilket klokkeslett jeg skulle komme og heller ikke hadde hun sendt meg melding dagen før og sagt ifra. så begynnte vi og diskutere MEN nå sier hun at hun skal ta opp dette here med advokaten sin og kalte meg jævla utlending. 

 

det jeg ikke forstår meg i er når hun hadde kjøpt papegøyen og sagt at min forrige papegøye var ogås biter men de lærer seg. også nå bare bytta hun helt mening ? 

 

hva skal jeg gjøre videre ?

Endret av Uderzo
Endret tittelen til noe mer beskrivende
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt uklart kva som eigentleg er avtalt her, men om eg forstår det rett så ha kjøper reklamert på eit feilaktig grunnlag ettersom du meiner å ha opplyst om det som blir reklamert på, men samtidig har du akseptert tilbakelevering. 

Så om du står inne for at du tar pappegøya tilbake (og kjøper fortsatt ønsker dette) så ville eg sendt ei tekstmelding med beskjed om når kjøper kan kome til deg for å levere pappegøya.

Ein anna ting som kompliserer dette ytterlegare er at det ikkje er avtalt om dette er ei heving der kjøper forventer å få pengane tilbake, eller om pappegøya blir gitt tilbake fordi kjøper ikkje lenger vil ha den. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, The Avatar said:

Det er litt uklart kva som eigentleg er avtalt her, men om eg forstår det rett så ha kjøper reklamert på eit feilaktig grunnlag ettersom du meiner å ha opplyst om det som blir reklamert på, men samtidig har du akseptert tilbakelevering. 

Så om du står inne for at du tar pappegøya tilbake (og kjøper fortsatt ønsker dette) så ville eg sendt ei tekstmelding med beskjed om når kjøper kan kome til deg for å levere pappegøya.

Ein anna ting som kompliserer dette ytterlegare er at det ikkje er avtalt om dette er ei heving der kjøper forventer å få pengane tilbake, eller om pappegøya blir gitt tilbake fordi kjøper ikkje lenger vil ha den. 

nei hun vil ikke ha pengene tilbake enngang, har snakket med henne og bedt henne om og komme og levere pappegøyen tilbake. men det nekter hun i. hun har nå beklagd for og kalle meg stygge ting. men hun samarbeider fortsatt ikke. og sier at det er JEG som må komme og hente papegøyen. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsett å ha kontakt via tekstmeldinger/e-post, ikke svar på telefon-ring, ta bare vare på tekst-meldingene - vær høflig å behjelpelig, uten at dere trenger å legge om livet deres, eller øke egne kostnader..

Når du føler du har nok og at dere har deres på det rene - så kan du informere henne at siden du har tatt vare på meldingene, og de viser at dere har prøvd å hjelpe henne - så om hun vil kan hun enten komme med pappegøyen når det passer dere, eller kontakte advokat dersom hun vil fortsette å være vansklig. Du føler dere har gjort deres beste. 😕

PS! Dette er en dårlig ide om du selv ikke er høflig, eller behjelpelig i meldingene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...