Gå til innhold

Salg av Komplett gaming pc med GTX 1080 pris?


Anbefalte innlegg

Komplett Gamer Xtreme i250 Gaming pc fra Komplett.

Kom nylig tilbake fra reklamasjon hos komplett pga defekt cpu kjøler, hvor ny cpu kjøler og vifter ble satt inn, og alle komponenter sjekket for skade og om de fortsatt er i optimal stand.

Pc ble kjøpt i 2017 som en komplett gaming pc for 20 000.  Prøver å få solgt den nå pga ny pc. Prøvd å legge den ut på finn for 10000, hvor det er veldig mye både med eldre skjermkort og uten for samme pris.

Er dette en realistisk salgspris? Eller bør jeg gå lavere? Og er det bedre steder enn finn å legge den ut på?

Speccs på pc er:

MSI GeForce GTX 1080 Armor OC Skjermkort, PCI-Express 3.0, 8GB GDDR5X, 1657/1797MHz, Pascal,

Corsair Carbide Clear 400C Midi Tower Corsair TX750M,

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor Socket-LGA1151, Quad Core, 4.2GHz, 8MB, 91W, 14nm, HD630, OEM

Corsair Hydro Series H60 CPU Cooler 120mm Radiator, mount with chassis fan, bulk, for production only,

MSI Z270 Tomahawk, Socket-1151 Hovedkort, ATX, Z270, DDR4, 3xPCIe-x16, CFX, 2xM.2, Red LED,

HyperX Fury DDR4 2400MHz 32GB 2x16GB CL15 Black,

Samsung PM961 SSD 512GB M.2 NVMe V3 TLC, Polaris, up to 2800/1600MB/s read/write, PCIe 3.0 x4, prod only,

Endret av Minibrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, jeg hadde ikke kjøpt den for det, men jeg er litt sær også da. 

Det handler mye godt om å treffe den rette kjøperen, og han finnes ikke alltid. 

Å se på andre annonser er naturligvis viktig. Men jeg vet mange som har kjøpt ny bil og beregnet hva de vil få for sin gamle basert på hva andre selger for på Finn. Og de ser gjerne på de dyreste også. 

Men, grunnen til at de ligger på Finn er at de ikke er solgt enda. Og når du får 100K mindre enn du trodde når du kjøpte ny ut fra disse forventningene er kjedelig. 

Du må altså se på hvor lenge en annonse ligger ute og spørre deg selv, vil jeg vente like lenge eller lenger på at den riktige kjøperen (kanskje) ser akkurat min maskin? 

Annonsene som legges ut og forsvinner etter ikke alt for lenge er de som er riktig priset. 

 

Lenke til kommentar

 

1 minute ago, Serpentbane said:

Tja, jeg hadde ikke kjøpt den for det, men jeg er litt sær også da. 

Det handler mye godt om å treffe den rette kjøperen, og han finnes ikke alltid. 

Å se på andre annonser er naturligvis viktig. Men jeg vet mange som har kjøpt ny bil og beregnet hva de vil få for sin gamle basert på hva andre selger for på Finn. Og de ser gjerne på de dyreste også. 

Men, grunnen til at de ligger på Finn er at de ikke er solgt enda. Og når du får 100K mindre enn du trodde når du kjøpte ny ut fra disse forventningene er kjedelig. 

Du må altså se på hvor lenge en annonse ligger ute og spørre deg selv, vil jeg vente like lenge eller lenger på at den riktige kjøperen (kanskje) ser akkurat min maskin? 

Annonsene som legges ut og forsvinner etter ikke alt for lenge er de som er riktig priset. 

 

Men hva vil du da se på som god pris og allikevel fortjeneste?

Lenke til kommentar
Minibrox skrev (32 minutter siden):

 

Men hva vil du da se på som god pris og allikevel fortjeneste?

Som jeg skrev, jeg er sær. Jeg ville ikke vurdert en maskin med så gamle komponenter uansett, så jeg er en veldig dårlig "måleenhet".

Generelt beregnes verditap på datautstyr å ligge på ca 20% per år. Men, nye generasjoner kan gjøre at tapet er større, og prisendringer og tilgjengelighet kan presse begge veier. 

Det er altså ingen fasit, spesielt i dagens situasjon, og hva som er riktig pris har jeg ikke tid til å sjekke opp. Du må se på tilsvarende ting som selges på eksempelvis Finn, for det er de du vil konkurere mot. Bare vær klar over at prisene du ser der ikke nødvendigvis er de riktige prisene om annonsene har ligget der en stund. Da må du gå ned litt. 

Enkelte steder er folk mer villige til å kjøpe på lokale kjøpe selgesider på Facebook av en eller annen grunn. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at 10k er en feil pris, det er mye bra i PCen og om man bytter ut skjermkort+hdd og venter noen par år til for å bytte ut cpu og resten så gir det god verdi mot hva man kan få i butikken for rundt 16-17k i dag.

Jeg personlig ville nok ikke gått for det, mest fordi jeg liker ikke å kjøpe brukte deler og jeg måtte sett på det som en oppgraderings-PC fremover, at jeg måtte gått ut med mer penger for at den skal yte det jeg vil. 

Om du poster annonsen din med hva den yter i populære spill, så kan det hende noen foreldre av 10-13 åringer ville vurdert den.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i går en tilsvarende speccet pc til guttungen for 6500kr, og det syns jeg var nok.
Er mye gamle komponenter, selv om du skriver at de er "sjekket" så er det begrenset hvor mye du får sjekket. Det kan fort ryke en kondensator på hovedkortet, eller en motstand på skjermkortet uten forvarsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...