Spillredaksjonen Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 Nintendo Switch-hacker Gary Bowser ilagt ny bot på 88 millioner kroner Kommer i tillegg til en tidligere bot på 40 millioner. Les hele saken på Gamer.no» 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Merkelig at de ikke samtidig saksøkte han for rettighetene til etternavnet hans, Nintendo elsker å saksøke folk. Opprinnelig var det snakk om 10 års fengsel, Bowser anslås a ha en formue på 450 millioner kroner, så han betaler nok i stedet for å sitte fengslet. Team Xecuter har holdt på mye lengre enn fra 2013 dog, de solgte modcips og annet til de første CD-baserte konsollene tidlig på 2000-tallet (OG Xbox kom i 2001). Endret 9. desember 2021 av 0laf 1 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 0laf skrev (16 minutter siden): Bowser anslås a ha en formue på 450 millioner kroner, så han betaler nok i stedet for å sitte fengslet. Her tror jeg du blander sammen med Doug Bowser. Gary Bowser virker å ha en net worth på ca $2 millioner. Og det setter dette latterlige søksmålet i perspektiv. Hva er liksom poenget med å saksøke for så mye penger når man vet at det aldri kan betales? Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 Gringorilla skrev: 0laf skrev (16 minutter siden): Bowser anslås a ha en formue på 450 millioner kroner, så han betaler nok i stedet for å sitte fengslet. Her tror jeg du blander sammen med Doug Bowser. Gary Bowser virker å ha en net worth på ca $2 millioner. Og det setter dette latterlige søksmålet i perspektiv. Hva er liksom poenget med å saksøke for så mye penger når man vet at det aldri kan betales? Og hva er vitsen med å inngå et forlik på svimlende summer som ikke kan betales uansett? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Gringorilla skrev (5 timer siden): Her tror jeg du blander sammen med Doug Bowser... Det kan godt være, men Doug Bowser er vel sjefen for Nintendo i USA, og har en langt mindre formue. Gary Bowser, fra Team Xecuter, som har solgt modchips og diverse andre duppeditter i mange tiår, sammen med to andre som også er tiltalt i saken, hevder selv han "bare" har tjent $320 000 på dette, men enkelte andre medier har skrevet at han angivelig er god for noen hundre millioner kroner, men det er mulig de tar feil? Andre medier melder om at han personlig var involvert med Team Xecuter siden 2013, gruppen har selvfølgelig eksistert mye lengre, og han har også angivelig innrømmet at de tjente "at least tens of millions of dollars of proceeds"... https://nordic.ign.com/nintendo-switch-1/51070/news/nintendo-hacker-gary-bowser-pleads-guilty-on-piracy-charges Han har uansett inngått et forlik på $10 mill. (i tillegg til $4.5 mill.) som skal betales, ellers risikerer han fengselsstraff, så jeg ville tippe han har pengene? Han ble vel arrestert på den dominikanske republikk, hvor han bor, og utlevert til USA for rettergang. Forliket finnes her : https://torrentfreak.com/images/bowserplea.pdf Endret 9. desember 2021 av 0laf Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 0laf skrev (3 timer siden): Det kan godt være, men Doug Bowser er vel sjefen for Nintendo i USA, og har en langt mindre formue. Gary Bowser, fra Team Xecuter, som har solgt modchips og diverse andre duppeditter i mange tiår, sammen med to andre som også er tiltalt i saken, hevder selv han "bare" har tjent $320 000 på dette, men enkelte andre medier har skrevet at han angivelig er god for noen hundre millioner kroner, men det er mulig de tar feil? Andre medier melder om at han personlig var involvert med Team Xecuter siden 2013, gruppen har selvfølgelig eksistert mye lengre, og han har også angivelig innrømmet at de tjente "at least tens of millions of dollars of proceeds"... https://nordic.ign.com/nintendo-switch-1/51070/news/nintendo-hacker-gary-bowser-pleads-guilty-on-piracy-charges Han har uansett inngått et forlik på $10 mill. (i tillegg til $4.5 mill.) som skal betales, ellers risikerer han fengselsstraff, så jeg ville tippe han har pengene? Han ble vel arrestert på den dominikanske republikk, hvor han bor, og utlevert til USA for rettergang. Forliket finnes her : https://torrentfreak.com/images/bowserplea.pdf "Bowser also admitted to earning "at least tens of millions of dollars of proceeds" from their hacking devices, although Bowser only earned a fraction of that." Viktig å sitere hele setningen. Han tjente ifølge artikkelen du viser til "bare en brøkdel" av summen, noe som kan bety så mangt. Hvor mye penger han har er det vel kun han selv som vet. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 Er på en måte trist, har kost meg mange timer med å spille piratspill på Xbox 360 og andre hackede konsoller Lenke til kommentar
0laf Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 (endret) Yopaz skrev (38 minutter siden): "Bowser also admitted to earning "at least tens of millions of dollars of proceeds" from their hacking devices, although Bowser only earned a fraction of that." Ja, er det ikke pussig at han, som del av lite team, bare fikk en brøkdel av fortjenesten på å selge tusenvis, trolig millionvis, av modchips, USB-dingser og annet, for enorme beløp? Jeg vet ikke hvor mye han har, jeg registrerer kun at fyren har flyttet til et skatteparadis i Karibien, og at enkelte mener han har tjent svært mye penger på dette over flere tiår, men det kan jo være han bare var en frontfigur, og at alle disse millionene tilfalt noen andre? Han må uansett hoste opp totalt $14.5 mill. eller risikere flere år i fengsel. Endret 9. desember 2021 av 0laf Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 Jeg har brentmange cd'er, programvare og spill til flere hundretusen kroner da jeg var ungdom for ca 20 år siden., solgte noen av de men ikke så mye, mest til privat bruk.. Angrer ikke et sekund. Burde jeg hatt fengsel, bot eller kanske bare en kjølhaling? Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 9. desember 2021 Del Skrevet 9. desember 2021 0laf skrev (3 timer siden): Ja, er det ikke pussig at han, som del av lite team, bare fikk en brøkdel av fortjenesten på å selge tusenvis, trolig millionvis, av modchips, USB-dingser og annet, for enorme beløp? Jeg vet ikke hvor mye han har, jeg registrerer kun at fyren har flyttet til et skatteparadis i Karibien, og at enkelte mener han har tjent svært mye penger på dette over flere tiår, men det kan jo være han bare var en frontfigur, og at alle disse millionene tilfalt noen andre? Han må uansett hoste opp totalt $14.5 mill. eller risikere flere år i fengsel. Nå var jo kommentaren min mest rettet mot at du siterte en halv setning og lot resten utebli. Jeg er påpekte også at "en brøkdel" kan bety så mangt og vi vet ikke om dette er 1/2, 1/3 eller 1/100. Nå er ikke jeg noen ekspert på drift av selskap, men jeg mener at det er kostnader i drift av servere og produksjonslinjer i tillegg til at de gjerne må investere i generell infrastruktur. Dette gjør det at penger inn er ikke det samme som netto inntekt. Det er mulig du har rett at han har nok penger på jok til å betale, men er dette noe du vet sikkert? Jeg skal ikke påstå at jeg vet. Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 0laf skrev (På 9.12.2021 den 14.41): Doug Bowser er vel sjefen for Nintendo i USA, og har en langt mindre formue. Ja, Doug Bowser er sjefen i Nintendo US, men det finnes mange forskjellige utsagn om hans nettoformue, og det samme gjelder Gary Bowser. Men viktigst av alt, ditt tall på 450 millioner dollar virker kun å komme fra en Reddit-tråd som anslår Bowser (King Koopa fra Mario) sin formue til å være omtrent det, basert, blant annet, på at han kan reise til verdensrommet. Den eneste semi-sikre kilden jeg finner på Gary Bowsers formue sier $2 millioner, og da vet jeg ikke engang om det er rette Gary Bowser. https://networthpost.org/net-worth/gary-bowser-net-worth/ Utover dette finner jeg følgende utsagn spesifikt angående Gary Bowser: Sitat "He earned between $500-1000 a month as the operator of the team-xecuter.com and maxconsole.com websites. In addition, he was allowed to keep the advertising income, which brought his total revenue to roughly $320,000." https://torrentfreak.com/team-xecuters-gary-bowser-pleads-guilty-to-criminal-charges-211101/ Det finnes altså ingenting som antyder at hans formue er i nærheten av å kunne betale boten fra Nintendo. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 14. desember 2021 Del Skrevet 14. desember 2021 tankbug skrev (På 9.12.2021 den 11.21): Og hva er vitsen med å inngå et forlik på svimlende summer som ikke kan betales uansett? For å hindre andre fra å gjøre det samme senere. Straff har et allmennpreventivt formål - å gjøre det mindre fristende for andre handle på samme måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå