Gå til innhold

Ikke kjøp hos PSdata


Anbefalte innlegg

PS-Data er en bra web shop med god service og hyggelige kunde behandlere...Prøv å få den samme servicen fra foreksempel K******* Data...not...

 

Jeg har handlet ganske mye hos begge sjappene,men vinneren i mine øyne er PS-Data...uten tvil.

 

Jeg kjøpte to forskjellige produkter fra PS,og begge var det no tull med..og jeg ringte inn til dem og forklarte problemmet...og uten videre sendte dem nytt produkt før jeg hadde sendt den defekte delen først.....woowww kjempe bra og utrolig god service må jeg si...

 

Men det er viktig og oppføre seg på en hyggelig å imåtekommende tone..da vil jeg love deg at begge parter vil bli fornøyd...

 

Stå på..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, skal vi se, jeg bestile en 120gb fra psdata.no og bad dem levere med pakke på døra (som forøvrig kostet meg 18kr mer enn å kun få den hos posten). Jeg bestilte på onsdag, også fikk jeg den på lørdag ca 19:00... Det er sinnsyk service, og jeg mener at psdata er en landsdekkende bedrift som har bra organisasjon, det er derfor de er effektive med å sende ut varer o.l. Service'en er dessuten bra, og det er nesten ikke annet å si om psdata.no... Det er lett å skadeliggjøre noen komponenter, men det skjer hos en del pc leverandører, men ut ifra alle de webshoppene jeg har prøvd så er psdata og multiplex de beste... :smile:

Lenke til kommentar

Har bare gode erfaringer med PSdata. Seriøs, rask og villig til å hjelpe uten å føle seg som en kriminell. Virker som noen av dere burde lære å lese bruksanvisningen :razz: At cmos skal resettes etter man har installert et nytt hovedkort har ikke alle fått med seg høres det ut som.

 

Bra at en bedrift bruker såpass mye ressurser på å hjelpe kunder, dette er jo tap av penger for bedriften da det krever mye tid.. men på en annen side, de tjener på gode kundeforhold og et godt rykte..

Lenke til kommentar

Svenn-Erik!

Jeg digger dette:

_________

Jada, jeg har PC, men jeg gidder ikke å skryte av den her... (Den er nemlig ikke'no å skryte av!)

_________

Jeg har påpekt dette før til alle dem som MÅ absolutt vise ALLT maskina deres består av. Det går vel an å sammenligne med at alle 18-20åringene som er ute å råner med bil, MÅ vise ALLT fra hvor mange hestekrefter bilen har til hvor fort den går ... på bagasjelokket! Barnslige fakter! :smile:

Lenke til kommentar

1: Sendte selvsagt inn prosessoren også

2: Grunnet at en aldri kan utelukke minnefeil, siden de er de vanligste.

3: De benekter ikke telefonsamtalen jeg hadde og bekrefter da at jeg tok kontakt angående at jeg fikk et brukt produkt. Likevel ble jeg rådet av support til å teste det ytterligere (noe som jeg er blitt fortalt i ettertid av supporten på PSdata at man IKKE skal gjøre- egen risiko)

4: Får ikke noe forlik, enda de bekrefter egne formelle feil i saken (brukt prosessor+feil rådføring av meg på telefon).

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-08 19:31, Sveinl skrev:

Quote:


On 2002-03-08 16:51, macklett skrev:

Er det ikke noen regler om at jeg skal få tilsendt et nytt produkt, isteden for å få tilsendt brukte defekte produkter? Hadde jeg fått et orginalt produkt hadde dette aldri skjedd!


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-03-08 16:54 ]</font>


 

Det eneste du kan oppnå slik jeg ser det er å kreve prisavslag pga. at prosessoren din var solgt brukt.

 

Ellers kan du prøve å starte en intens tråd(boikott) på forumet her. Det har andre lyktes med...

 

Sveinl.

 

 

Men med så mange fornøyde kunder fra "landets tredje beste" web-butikk på slike komponenter tror jeg nok det blir tungt.

Jeg har handlet mange ting på PS-Data, men ikke vært ute for en eneste ting å klage på :grin:

Kanskje jeg bare har vært heldig, men mange har det slik som meg...

Lenke til kommentar

Har handlet 3 ganger før denne episoden. Da hadde jeg bare positive opplevelser, og fikk naturligvis bare nye produkter, og innen svært kort tid. PSdata er normalt bra, men synd at mye tyder på at de må ha en inkompetent person som har pakket inn et brukt produkt i dette tilfelle. Samtidig gitt meg galt råd via telefon(som nevnt tidligere i threaden)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan folk her klarer og mose cpu'n plassere vifta feil ved montering osv..

Hvis man får et hovedkort som man ser er brukt,så sender man det bare tilbake med engang.

Jeg pleier og pakke opp pakken på posthuset og ser på varene med engang.

Ser man at noe er brukt da,så sender man det tilbake.

Da kan de på posthuset bekrefte at du ikke har testet/brukt det selv...mener da "bøyde" pins på cpu.

Ellers så ringer du når du er hjemme og sier at DETTE er brukt FØR du monterer og skrur som en gal.

Uansett så har du garantien for varene du har kjøpt.

Jeg har i hvertfall aldri hatt problemer med å få byttet varer jeg ikke har vært fornøyd med.

Det hjelper og være litt venlig i telefonen og kunne prate for seg oxo.

Vil bare legge til til dere som knuser cpu'n ved montering hver gang..hvordan får dere det til??

Les brukerveiledningen som følger med..for i det hele tatt klare og montere vifta feil er jo et under.

Men det er en fordel og sjekke varene med engang man får dem fra posten..ser man feil på dem da..så skriver du et brev på posthuset og sender det tilbake samme dag.

 

Mio

Lenke til kommentar

Re:

Ellers så ringer du når du er hjemme og sier at DETTE er brukt FØR du monterer og skrur som en gal.

Uansett så har du garantien for varene du har kjøpt.

 

Svar:

Les hele threaden. Ringte med en gang jeg oppdaget det. Da sier de at det ikke gjør noe at den er synlig skadet, og bør selv teste om den virker først (og først nettopp fikk jeg vite at jeg brøt garantien hvis jeg begynte og montere et synlig skadet produkt).

 

Ser at jeg får noe varierende respons tilbake, har kanskje ikke formulert meg klart nok, men please les hele threaden før dere uttaler dere negativt.

Svært mye usaklig informasjon om at de er bestandig bra osv. Det er de jo, siden jeg har handlet hos dem 4 ganger før uten problemer, men akkurat i dette tilfellet der jeg fikk et brukt produkt sviktet det!

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-03-09 18:59 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: macklett på 2002-03-09 18:59 ]

Lenke til kommentar

Rart, jeg har bestandig fått en kjempegod service hos psdata,det har aldri vert noe om å men de har til og med sendt nye produkter i ilpakke før jeg har retunert den gamle. Jeg har sågar fått et dyrere produkt fordi de ikke hadde inne det jeg skulle ha dette fikk jeg uten tillegg i prisen.

Så jeg må bare si : PSDATA= TOPP SERVICE

Lenke til kommentar

PSData er den butikken jeg har handla mest og lengst med, og har hatt jevnt over meget gode erfaringer. Servicen har til tider vært helt på topp. I sin tid sendte de til og med nye komponenter ut før de hadde mottatt de gamle. Jeg antar at uærlige kunder gjorde slutt på den taktikken.. :sad:.

 

Jeg fikk et MSI k7t pro2 kort en gang som var helt tydelig brukt.

Jeg tok kontakt med psdata og spurte hva dette skulle bety. De fortalte da at det visste de ikke, men de måtte ta det opp med sin importør, og bla bla. (vet ikke helt om jeg trodde på uskylden deres, jeg tror de hadde fått en last med resirkulerte kort fra Holland billig). Men i alle fall, jeg ble tilbudt et prisavslag, foreslo størrelsen selv, og det var greit.

Alltid møtt trivelige folk der, og vil nok fortsette å handle der.

Skeve bein på en prosessor er da ingen heksekunst å rette opp? Bare gjør det systematisk med en plastgaffel eller liknende. Og be om prisavslag fordi saken er brukt, eller returner med en gang. Det må være politikken.

Lenke til kommentar

Oj Da! :smile:

 

Detta var rar historie... :?:

Såvidt jeg kan se så er du selv skyldig i det som har skjedd. Du skriver at du fikk råd om og mose CPUen ned i Socketen. Hæææ dersom dette er riktig, hvilken person er dum nok til og prøve det. Hvis man tenker så er man bra dum hvis man gjør det. :lol:

Dessuten så er det jo nesten umulig og plasere kjølern feil vei da. (Dersom man ikke er hjerneskadet). Hvis du har erfaring med og bygge PC-er ville ikke dette skjedd. Du bør alltid ha med deg en erfaren person første gangen du bygger. Og ikke kom og påstå at du har erfarig fordi da hadde du umulig satt kjølern på feil vei (hvis du ikke byggde i fylla). :grin:

PS Data ruler hvis man er erfaren og høflig.

(Jeg bestillte lydkort for 3 dager siden fikke det nå). :grin:

Lenke til kommentar

etter å (faktisk) ha leste hele tråden :smile:

 

er jeg litt i midt i mellom.

 

på den ene siden:

*du fikk fortalt at du skulle trøkke cpun nedi og prøve

*du fikk oxo fortalt at d var nesten d samme åssen du sendte varen.

 

på den andre siden

*trøkk aldri nedi en cpu med bøyde pinner gdm!!

*enig med han som sa at du bare kunne ha sendt cpu'n

da hadde det med feil påsatt kjøler vert ungått, og du hadde (kansje fått) ny cpu.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet hos PsData et par ganger og er fornøyd!Synes ikke det passer å kalle et topic " Ikke kjøp hos PsData". Hvorfor ikke?Fordig DU hadde dårlig erfaring med dem og prøver å ta igjen på en latterlig måte? nei nei...ikke bra!FY! Neste innkjøp gjør jeg hos PsData!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye erfaring med PSData, men de to gangene jeg har handlet med de har det vært feil. Første gangen fikk jeg varene med faktura. Det ble mye tullball med betaling her for jeg skulle egentlig ikke fått faktura. Fikk følelsen av at dette var min skyld, selv om det var PSData selv som hadde sendt med faktura, og ikke i oppkrav. Det ble løst etter en stund.

 

Andre gangen bestilte jeg en harddisk som ikke fungerte. Også her tok det lang tid før alt var i orden igjen.

 

Så har jeg handlet i Komplett Datas butikk i Møllergata i Oslo. Kjøpte alle delene til en ny maskin der. En stund etter sa IDE kontrolleren på hovedkortet takk for seg. Jeg tok med hovedkortet til butikken, de testet det mens jeg ventet og fant ut at det var noe galt. De hadde ikke flere hovedkort av den typen på lager, så jeg fikk et helt nytt, og bedre hovedkort uten tillegg i prisen der og da. En gang kjøpte jeg ISDN modem der som ikke fungerte sammen med mitt hovedkort, og da fikk jeg pengene tilbake på steder så jeg kunne kjøpe ett ISDN modem jeg hadde sett ett annet sted. Mange butikker prøver å lure seg unna med tilgodekort og lignende.

 

Jeg er veldig fornøyd med Komplett, og har alltid fått god service der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2002-03-09 10:35, Gisle skrev:

Svenn-Erik!

Jeg digger dette:

_________

Jada, jeg har PC, men jeg gidder ikke å skryte av den her... (Den er nemlig ikke'no å skryte av!)

_________

Jeg har påpekt dette før til alle dem som MÅ absolutt vise ALLT maskina deres består av. Det går vel an å sammenligne med at alle 18-20åringene som er ute å råner med bil, MÅ vise ALLT fra hvor mange hestekrefter bilen har til hvor fort den går ... på bagasjelokket! Barnslige fakter! :smile:





Av og til er det litt lettere å svare på et spørsmål når man ser hva slags utstyr en person har. Men de du sier gjelder alikevel en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...