WiiBoy Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Quote Mange senker temperaturen og bruker mindre strøm når de er på jobb. Med arbeidsgivere og myndigheter sender ansatte på hjemmekontor, må de få hjelp til å betale regningene, mener Mímir Kristjánsson (Rødt) Her er han absolutt inne på noe. Alt jeg sparer på bensin, bilforsikring, bompenger, ++ Vippser jeg jo til sjefen hver uke.. De burde faktisk ta dette et skritt videre, for jeg ser jo et voldsomt høyere utgiftsnivå i feriene mine og jeg er PÅLAGT å ta ut fem uker ferie. Her bør ALLE ekstra utgifter under ferie dekkes av den onde, onde arbeidsgiveren.. (makan til idiotisk populisme) https://www.nettavisen.no/okonomi/mener-arbeidsgiver-skal-betale-for-strommen-du-bruker-pa-hjemmekontor-en-akutt-situasjon/s/12-95-3424215836 1 Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Hvis arbeidsgiver insisterer på hjemmekontor, så har jo arbeidstakeren likevel rettigheter som gjelder en arbeidsplass — i hvert fall i teorien — men det er vel ikke helt avgjort ennå. Det er foreslått en arbeidsmiljølov som skal dekke opp for hjemmekontor. Allerede så gir mange arbeidsgivere gratis bredbånd og mer til til hjemmearbeidende. Så det at strøm og oppvarming, i hvert fall til kontoret, også skal dekkes er jo rett og rimelig. Slikt blir jo allerede dekket når de faktisk er på jobbplassen. Det og mye mer til. Så det er flott at Mimir og fagforeningene gjør noe med dette, slik at arbeidere ikke blir presset hjem med store tap. Arbeidsgivere har allerede potensial i å spare inn på lokaler, så hvorfor gi dem absolutt alt? 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Så kommer skatte-etaten inn i bildet og krever sitt av ytelser, med arbeidsgiveravgift osv.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/kan-arbeidsgiver-betale-strommen/74861325?fbclid=IwAR2oiXFtGKG8cHOCGb6tDRcIe3P_vwnDBp74MvONTQkWYmaVQkWpBm-x6nY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå