Timebreak Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Heisann! jeg lurer på et par ting siden jeg har vokst opp med fosterforeldre og ikke har noe særlig kontakt med mine ekte foreldre. Hva skjer om jeg skulle dø? Arver da mine ekte foreldre mine ting automatisk, om jeg ikke har skrevet ned et testament så samboer, og eventuelt min hel søster om jeg skulle være singel når jeg dør. er 28 år, har samboer, Ingen barn, en hel søster og 3 halvsøsken om det skulle ha noe å si. takker for alle svar Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 Det tilfaller livsarvinger. Barna dine, søsken og foreldre. I og med at du ikke har barn vil du med testament kunne gi alt til dine fosterforeldre f.eks. Har du barn og ektefeelle har dem lovfestet rett til en viss andel før resterende deles iht. Testament. 1 Lenke til kommentar
Mentos2 Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 (endret) De biologiske foreldrene dine vil arve deg automatisk i den livssituasjonen du er i nå, ja. Jeg vil anbefale deg å skrive testament om hvordan du vil at det du etterlater deg skal fordeles. Det er mange gode tips om hva du bør ha med i testamentet på https://www.testament.no/tekst-innhold/ Endret 7. desember 2021 av Mentos2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå