Dragen Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Som tittel spør. Har fått låne bil av bestemor, en Polo 2002 9N som har DEFA motorvarmer. Batteriet i bilen skal visstnok være nytt, så det skal ikke være noe problem å starte den i -10c uten motorvarmer. Men batteriet var i dag helt flatt. Det har ikke stått på noe lys eller lignende iløpet av natta. I følge styreskjermen til DEFAen har den stått på A (for automatisk). Jeg mistenker da at den har prøvd å varme motor uten tilkoblet strøm, og dermed tømt batteriet. Det skal sies at min bestemor bruker motorvarmeren året rundt. Skjermen viste en volt på 13,3~ med motorvarmeren tilkoblet (det er batterilader også), så jeg håper at den nå lader batteriet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 13,3V var en stusselig ladespenning. Følg med og se at den øker etterhvert. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2021 Det lyser på styringsenheten, men det er ingenting som egentlig tilsier at den varmer eller lader. Kobler jeg fra kabelen sier den ca 13v. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Dragen skrev (27 minutter siden): Som tittel spør. Har fått låne bil av bestemor, en Polo 2002 9N som har DEFA motorvarmer. Batteriet i bilen skal visstnok være nytt, så det skal ikke være noe problem å starte den i -10c uten motorvarmer. Men batteriet var i dag helt flatt. Det har ikke stått på noe lys eller lignende iløpet av natta. I følge styreskjermen til DEFAen har den stått på A (for automatisk). Jeg mistenker da at den har prøvd å varme motor uten tilkoblet strøm, og dermed tømt batteriet. Det skal sies at min bestemor bruker motorvarmeren året rundt. Skjermen viste en volt på 13,3~ med motorvarmeren tilkoblet (det er batterilader også), så jeg håper at den nå lader batteriet. Det enkle er å ringe DEFA å høre med de, de er ikke farlige, og man får kjappere svar enn her på ett forum. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2021 Fikk skjekka feilkode, P0638. Så da er ikke DEFAen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå