Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruker DEFA med tidsur batteristrøm når den er frakoblet?

Dragen

Anbefalte innlegg

Som tittel spør.

Har fått låne bil av bestemor, en Polo 2002 9N som har DEFA motorvarmer. Batteriet i bilen skal visstnok være nytt, så det skal ikke være noe problem å starte den i -10c uten motorvarmer. Men batteriet var i dag helt flatt. Det har ikke stått på noe lys eller lignende iløpet av natta.

I følge styreskjermen til DEFAen har den stått på A (for automatisk). Jeg mistenker da at den har prøvd å varme motor uten tilkoblet strøm, og dermed tømt batteriet.

Det skal sies at min bestemor bruker motorvarmeren året rundt. Skjermen viste en volt på 13,3~ med motorvarmeren tilkoblet (det er batterilader også), så jeg håper at den nå lader batteriet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragen skrev (27 minutter siden):

Som tittel spør.

Har fått låne bil av bestemor, en Polo 2002 9N som har DEFA motorvarmer. Batteriet i bilen skal visstnok være nytt, så det skal ikke være noe problem å starte den i -10c uten motorvarmer. Men batteriet var i dag helt flatt. Det har ikke stått på noe lys eller lignende iløpet av natta.

I følge styreskjermen til DEFAen har den stått på A (for automatisk). Jeg mistenker da at den har prøvd å varme motor uten tilkoblet strøm, og dermed tømt batteriet.

Det skal sies at min bestemor bruker motorvarmeren året rundt. Skjermen viste en volt på 13,3~ med motorvarmeren tilkoblet (det er batterilader også), så jeg håper at den nå lader batteriet.

Det enkle er å ringe DEFA å høre med de, de er ikke farlige, og man får kjappere svar enn her på ett forum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...