Gå til innhold

Snes emulators, er det ulovelig nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nintendo har da aldri "produsert", ei heller utviklet, emulatorer - men det er lovlig å bruke emulatorer og ROM'er så lenge du eier originalspilla. Vet ikke hva norske lover sier om emulering av konsoll, men dette er i alle fall det som fortelles på steder en kan laste ned disse.

Edit: *rette*

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
Nintendo har da aldri "produsert", ei heller utviklet, emulatorer - men det er lovlig å bruke emulatorer og ROM'er så lenge du eier originalspilla. Eier du ikke disse skal du slette dem etter 24 timer. Vet ikke hva norske lover sier om emulering av konsoll, men dette er i alle fall det som fortelles på steder en kan laste ned disse.

24 timer er bare tull, det er enten/eller. Men som du sier er det lov hvis du eier originalspillet selv. Selve emulatoren er ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

Det er like fullt ulovlig selv om man har lett etter spillet i 10 år. Men hvorfor bry seg? Tar 2 sekunder å laste ned, så slipper du å lete i 10 år til :p Abandonware er gøy.

Så lenge Nintendo eksisterer som selskap, er alle spillene copyrighted til Nintendo.

Og da bryter man loven.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

vit at kasetten ikke trenger å VIRKE for at det skal være lovlig. og om du tilbyr noen 5 kroner for en herpa versjon av f. eks mario, så skulle det ikke være så vanskelig å skaffe seg. og da kan du spille med så god samvittighet du bare vil!

Lenke til kommentar
Emulatorer er bare skummelt!

nå har jeg blitt hekta på SuperMarioRPG, og er helt overbevist om at jeg MÅ skaffe meg SNES + det spillet :D

Var jo så mange andre gode spill til SNES at det faktisk er verdt å skaffe seg... lenge leve nostalgien!

SNES er tidenes beste konsoll!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...