Grimnar Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg er på utkikk etter videolys til fattern Canon MV600i Og i følge komplett.no passer dette lyset til cammet. Siden jeg er i diskusjon med en som skal selge meg det lyset, og han sier det ikke passer, sjekket jeg like så gjerne hjemmesiden til canon.no og fant denne . Likevel sier selger at aldri i verden at det lyset (VL-3) passer til MV600i, for han hadde nettopp snakket med produktspesialister hos canon.no Så, er det flere som kan bekrete/avkrefte noe her? Jeg er mildt sagt frustrert over canon. PS: Om selgeren ser dette innlegget så ta det ikke personlig Lenke til kommentar
muffe Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Tror nok det vil passe. Edit: Tok feil. Beklager. Det passer ikke! Endret 20. januar 2004 av muffe Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) I MV500-serien så passet dette lyset bare til toppmodellen, MV550i, fordi den var den eneste med såkalt 'hot shoe' (eller lignende). Det vil si at det var strømkontakter i festet. Dette sto i brosjyren du linket til: MV650i leveres med avansert tilbehørssko, som kan tilkoples VL-3 Videolys eller DM-50 stereo retningsmikrofon. Det vil si at lyset ikke passer til MV600i. Endret 15. januar 2004 av MagneH Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 I MV500-serien så passet dette lyset bare til toppmodellen, MV550i, fordi den var den eneste med såkalt 'hot shoe' (eller lignende). Det vil si at det var strømkontakter i festet. Dette sto i brosjyren du linket til: MV650i leveres med avansert tilbehørssko, som kan tilkoples VL-3 Videolys eller DM-50 stereo retningsmikrofon. Det vil si at lyset ikke passer til MV600i. Dette er meget forvirrende, jeg må nok ta turen hjem snart og ta bilde av cammet. Men frem til da må jeg spekulere på dette-> Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Kjøp deg heller et videolys med eget batteri. Videolyset tømmer kamerabatteriet for strøm på noen få minutter. For litt over prisen du må betale for "orginal" lys får du mye mer lys fra f.eks Hahnel: http://www.fotovideo.no/Default.asp?L4=389...pto%2035%20Mini Endret 15. januar 2004 av froggyler Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 Kjøp deg heller et videolys med eget batteri. Videolyset tømmer kamerabatteriet for strøm på noen få minutter. For litt over prisen du må betale for "orginal" lys får du mye mer lys fra f.eks Hahnel: http://www.fotovideo.no/Default.asp?L4=389...pto%2035%20Mini Ja, jeg har tenkt på det der, men han jeg snakket meg ga meg på pris på ca 950 EKS mva? og på den butikken er det 950,- ink.mva. Får se litt på det, sjekk om lyset passer til cammet. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Nei, VL-3 passer IKKE til MV600i, og det vet jeg. Jeg jobber i fotobutikk, og VL-3 lyset trenger strømførende tilbehørssko. I MV600 serien er det KUN MV650i som har denne skoen. Dette ser du ved å se på tilkoblingsskoen, og har du gullfargede kontakter nede i den, så har du strømførende sko. Er det ikke noen gullfargede kontakter nede i den, så har du IKKE strømførende sko. MV600, 600i, 630i må ha lys med egen strømtilførsel. Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 17. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2004 Nei, VL-3 passer IKKE til MV600i, og det vet jeg. Jeg jobber i fotobutikk, og VL-3 lyset trenger strømførende tilbehørssko. I MV600 serien er det KUN MV650i som har denne skoen. Dette ser du ved å se på tilkoblingsskoen, og har du gullfargede kontakter nede i den, så har du strømførende sko. Er det ikke noen gullfargede kontakter nede i den, så har du IKKE strømførende sko. MV600, 600i, 630i må ha lys med egen strømtilførsel. Takk takk Endelig noen som kunne svare skikkelig:) Da får jeg vurdere videolyset som nevnt ovenfor. Selger du det Afseth? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Takk takkEndelig noen som kunne svare skikkelig:) Da får jeg vurdere videolyset som nevnt ovenfor. Selger du det Afseth? Tror ikke det er lagervare akkurat nå (er for tiden på butikkens laboratorie for å lære fremkalling og slikt, så er ikke 100% oppdatert på lagerstatus), men sikkert noe som kan bestilles. Prisen blir sikkert noe over web-pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå