Gå til innhold

– Dette er bare snuskete, Edge er på grensen til å føles skitten å bruke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjetilkl skrev (3 minutter siden):

Alle bruker Edge, ingen grunn til å laste ned chrome lenger, så da er Edge default....

Da vanker vi i forskjellige kretser, jeg kjenner ingen som bruker den... Annet enn til å laste ned Chrome, Firefox, etc.

Endret av Kajac
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Kajac said:

Da vanker vi i forskjellige kretser, jeg kjenner ingen som bruker den... Annet enn til å laste ned Chrome, Firefox, etc.

Vil du ha noe annet enn Chrome så er du selvsagt ikke i målgruppen, men de som før lastet ned Chrome fordi ellers fikk du IE gjør jo ikke det lenger. - Hvorfor skal du det? Edge er raskere, støtter alle plugins som Chrome støtter og er bedre integrert?

• Liker 3
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (7 minutter siden):

Vil du ha noe annet enn Chrome så er du selvsagt ikke i målgruppen, men de som før lastet ned Chrome fordi ellers fikk du IE gjør jo ikke det lenger. - Hvorfor skal du det? Edge er raskere, støtter alle plugins som Chrome støtter og er bedre integrert?

image.png.7bb87b174fabd4fe9da14c88ba680441.png

Ja, jeg ser at ingen bruker Chrome lenger.... 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (4 minutter siden):

Du må se hvilken vei grafene går - chrome faller som en sten, mens edge og firefox går oppover - det tar selvsagt tid da det skjer når maskinparken byttes ut....

image.png.fe2ad718cec1244d877b9e929ff55701.png

Vet ikke helt hvordan du definerer "faller som en sten". Men vi har veldig forskjellig definisjon på det, det er sikkert. Grafen viser nye Edge sammenlignet med Chrome, fra nye edge ble lansert i starten av 2019.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Kajac said:

image.png.fe2ad718cec1244d877b9e929ff55701.png

Vet ikke helt hvordan du definerer "faller som en sten". Men vi har veldig forskjellig definisjon på det, det er sikkert. Grafen viser nye Edge sammenlignet med Chrome, fra nye edge ble lansert i starten av 2019.

Mer interessant å se på trenden i et marked med høy utskifting som Norge:

image.png.d8d3b2acea1bfcd42bc8bdfca534d93d.png

Men: Ja, jeg satte det litt på spissen - vi hjelper mange kunder opp med ny pc hver dag, og anbefaler alle å bare bruke Edge...

• Liker 1
Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (Akkurat nå):

Mer interessant å se på trenden i et marked med høy utskifting som Norge:

image.png.d8d3b2acea1bfcd42bc8bdfca534d93d.png

Men: Ja, jeg satte det litt på spissen - vi hjelper mange kunder opp med ny pc hver dag, og anbefaler alle å bare bruke Edge...

I norge faller Chrome litt, ja. Men som du ser, så er det ikke Edge som tar opp det fallet, men heller Safari og Firefox. Edge har kanskje et ufortjent dårlig rykte, men måten Microsoft prøver å både tvinge deg og lure deg til å bruke den gjør at jeg rett og slett styrer unna av prinsipp. Personlig bruker jeg Vivaldi som den wannabe-hipsteren jeg er. Egde brukes egentlig bare til å laste ned Vivaldi. Dessverre gjør Microsoft det stadig vanskeligere å endre standard browser vekk fra Edge 😕 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (45 minutter siden):

Mitt inntrykk er at det brukes av pensjonister og lærere som ikke vet hva en nettleser er for noe og av folk som må bruke jobbmaskiner der brukeren er vingeklippet fra å installere ting på egenhånd. Uvitenhet og tvang altså.

Jeg jobber med utvikling. Jeg bruker bare Edge etter det ble en Chromium-basert nettleser. Har rettigheter til å gjøre hva jeg vil på både jobbmaskiner og private maskiner, så ikke noe som helst tvang her i gården.

Edge krevde færre ressurser av maskinen og var mer responsiv under tyngre bruk enn Chrome, sist jeg tok en vurdering. Valget var dermed svært enkelt.

Mitt inntrykk er at de som hater Edge, tror Edge fremdeles er et nytt navn på IE.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Frank Olsen skrev (48 minutter siden):

Chrome crasher ofetere enn Edge, spesielt på strømming.

Her også. Vi har ikke lineær TV, kun strømming. På media-PCen jeg har i den ene stuen, så har jeg Firefox, Chrome og Edge. Før måtte jeg veksle mellom Firefox og Chrome avhengig av hvilken strømmetjeneste jeg brukte. Ironisk nok virket ikke alle strømmetjenestene like godt på noen av de tradisjonelt "utviklervennlige" nettleserne. Det frøs og jeg måtte restarte nettleseren i tide og utide, eller så ble lyd og bilde ute av sync etter kort tid.

Til slutt hoppet jeg over på Edge og det har aldri vært problemer siden. De eneste gangene det har stoppet opp er hvis det er hikke hos strømmetjenesten. Jeg vet det ikke er hos meg fordi da skrives det om i media at "tjeneste X har problemer", eller at vi sitter på Discord og diskuterer en sportssending hvor samtlige brått kommenterer at det stoppet opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...