allak Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Hei, Jeg kjører windows 10 er det vel, og forrige helg betsemte jeg meg for å tilbakestille maskinen for å få en fresh start. Nå kommer jeg ikke videre, se vedlagt feilmld. Uansett hvor mye jeg starter maskinen på nytt kommer samme mld opp og kommer ikke videre….. forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Lag en bootable usb med media creator verktøyet til microsoft. Boot så fra USB ved neste oppstart Lenke til kommentar
allak Skrevet 4. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2021 Har kun tilgang til denne maskinen, men jeg har den opprinnelige Windows 7 pro CD-en. jeg kan installere win 7 på nytt, men kan jeg da oppgradere gratis til nyere versjon? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Ja, det kan du. Oppgraderingen er fortsatt gratis. Lenke til kommentar
allak Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Takk for svar, da skal jeg forsøke det:-) Lenke til kommentar
allak Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 (endret) Kommer så langt, men ikke lenger. tastatur og mus er koblet direkte med kabel til hovedkortet, men når jeg kommer til dette bildet reagerer hverken tastatur eller mus så kommer ikke videre med installasjon …, forlag? Endret 5. desember 2021 av allak Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 Høres rart ut. Har du Ps2 utganger på hovedkortet? En lilla og en grønn port? Her kan du koble på eldre tastatur og mus som skal fungere i slike tilfeller. Men jeg har ikke vært borti at usb ikke skal fungere på win 7 installasjon. Lenke til kommentar
allak Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 (endret) Jeg bruker vanlig usb-A? Rett i hovedkortet, men ser den lilla og grønne kontakten du nevner. Noe som passer inn i denne har jeg ikke, men er det slik at det er større sannsynlighet om jeg hadde noe som passet i den «runde» grønn/lilla )PS2)? Vil i såfall et adapter fra ps2 til usb a virke bedre enn å plugge usb a rett i HK? Endret 5. desember 2021 av allak Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 Du får kjøpt adapter fra vanlig usb ja Lenke til kommentar
allak Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Tror du det vil fungere bedre enn slik jeg har prøvd, altså vanlig usb a rett i HK? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 usb må rett i hk ja. Ingen adapter Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 (endret) Jeg ser du har flere USB-porter der. Har du prøvd de øverste? Disse ser ut som USB 2.0 og ikke 3.0. Mest sannsynlig så har ikke den Windows 7-wizarden riktige drivere. Hvis du har en annen pc med tilgang til internett, ville jeg gjort følgende hvis det ikke funker med andre USB-porter. (Siden du har klart å lage en post her på forumet, regner jeg med at du har en annen maskin ) Jeg ville istedenfor lastet ned Windows 10-toolen til Microsoft, istedenfor å installere eldgamle Windows 7, for så og måtte oppgradere uansett. https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 "Download tool". I veiviseren så velger du "Create installation media". Endret 5. desember 2021 av Vertical^ Lenke til kommentar
allak Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Takk for svar! Ja, jeg har prøvd de øverste også, men det er sikkert som du sier dette med mangel på drivere…. Jeg må forsøke å få lastet ned Windows 10-toolen til Microsoft. Problemet er at jeg sitter på en Ipad, men kona har en jobb pc, med adm utfordringer…..😬 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 Er dette en ferdigbygd eller selvbygd pc? Har du et windows klistremerke på maskinen? Ala noe slik som det her. Da har BIOSen din windows nøkkelen og du kan installere på nytt uten å måtte oppgi lisensnøkkel. Merk bare hvilket klistremerke det er. Er det Windows 7 må du installere dette og oppgradere senere. Lenke til kommentar
allak Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Takk for hjelpen @xClaymanx det er selvbygd, så da slipper jeg nok ikke unna å få lastet ned en win 10 iso. Broren min har win maskin så satser på det løser seg i jula😬 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. desember 2021 Del Skrevet 5. desember 2021 Får du altså ikke til å lage bootable usb med maskinen du har? Litt lenge å vente til Jula med å få orden på maskinen. Lenke til kommentar
allak Skrevet 8. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2021 Nei, problemet er at det stopper opp med bildet vist i første post😳 Nå skriver jeg på en ipad, og den får jeg ikke lagd en bboable usb med😰 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 Er det mer enn 10 dager siden du oppgraderte til Windows 11? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå