Monash Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg vet at jeg nå kaster ut en brannfakkel, men vil gjerne ha dette frem i lyset. Begynner med min egen historie også vil gjerne høre dere andres historier, både de positive og negative... For et døgn siden ringte jeg dell support og klagde på en rose i skjermen på mine et år gammle Latitude C840. Denne hadde utviklet seg over tid. Etter en kjapp prat ble det avtalt at det skulle komme en mann å bytte skjermen min i morra (allså i dag) Han ringte kl 12 i dag og sa han var på vei. 1 time seinere hadde jeg fått ny skjerm, tatsatur og touchpad. (klagde bare på skjermen!!) Hvis ikke dette er service så vet ikke jeg... Må nevne at jeg har 3 års international next business day service. Har lest at folk klager en del på dell her på forumet, men det står skjelden hva dere har opplevd. Så nå vil jeg gjerne ha disse "historiene" frem i lyset. Er det andre som har noen solskinns historier er det jo bare å komme med dem også.. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Godt poeng! Jeg har heller aldri helt forstått hvorfor folk har så mye mot Dells bærbare PC-er... Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Godt poeng! Jeg har heller aldri helt forstått hvorfor folk har så mye mot Dells bærbare PC-er... Vel, hva folk har imot ulike bedrifter varierer vel ganske mye, og begrenser seg slett ikke til deres produkter. Og om man har internasjonal dagen-derpå-serviceavtale så regner man jo med at de 2000-3000 ekstra kronene skal være et seriøst tilbud da. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 9. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Vel, hva folk har imot ulike bedrifter varierer vel ganske mye, og begrenser seg slett ikke til deres produkter. Og om man har internasjonal dagen-derpå-serviceavtale så regner man jo med at de 2000-3000 ekstra kronene skal være et seriøst tilbud da. Selvsagt, betaler man for noe slik, så bør man få noe igjen for det. Men poenget mitt er at jeg har sett at mange har vært negative til Dell (både her på forumet og andres steder), men jeg har aldri helt fått med meg hvofor mange sier at man bør styre unna dem. Går selv å vurderer en bærbar om dagen, og da ser Dell ut til å komme svært godt ut på valgmuligheter og ikke minst pris. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Er vel mest de som er veldig kvalitetsbevist som skyr lett unna Dell sine bærbare, og spesielt Inspiron-maskiner. Grunnene trenger man bare lete litt rundt for å finne... Men jeg tror det er litt slik også, at en stor kjempe som Dell har flere ansatte, feilkilder og interne problemer enn mindre bedrifter/produsenter her i Norge. Og Dell er veldig god på pris så de selger mange maskiner... Som vi alle vet er det de som har en feil på varen som skriker høyest... Da er det ikke rart at en stor andel av Barbara.no/hw.no-gjengen misliker Dell sine maskiner ettersom de blir prentet av klagegruppens sang... Jaja, bare min lille mening. Min største grunn til å ikke like Inspiron-serien er at de er litt "plastic fantastic"... Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 9. januar 2004 av kjello2 Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Dell har 2 serier som vi vet. Inspiron serien er litt "plastic", men så får du centrino-basert maskin fra 9.000kr! Det er vel 3.000kr billigere enn nærmeste konkurrent!? Er jo feil å si at dell er dårlig fordi de billigste maskinene ikke er like thight'e som f.eks IMB og HP/Compaq, som koster minimum 2x. Har selv Latitude D500, og det er en mye thightere maskin til en ganske normal pris. Hører folk klager over supporttlf. Jeg har ringt dem 2-3 ganger og aldri sitti i kø mer enn 1 min. K Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Dell har 2 serier som vi vet. Inspiron serien er litt "plastic", men så får du centrino-basert maskin fra 9.000kr! Det er vel 3.000kr billigere enn nærmeste konkurrent!? Er jo feil å si at dell er dårlig fordi de billigste maskinene ikke er like thight'e som f.eks IMB og HP/Compaq, som koster minimum 2x. Har selv Latitude D500, og det er en mye thightere maskin til en ganske normal pris. Hører folk klager over supporttlf. Jeg har ringt dem 2-3 ganger og aldri sitti i kø mer enn 1 min. K Jepp, merk at det er få brukere av dette forumet som kjøper "bedriftsmaskinene". Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
tbone Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg er kjempefornøyd med Min Inspiron 8500 og servicen til Dell. Eneste problemet jeg har hatt, var i høst da det begynte å pipe i harddisken. Etter ett par mailer til Dell kom det etter to dager et bud fra Oslo hjem til meg med ny disk, samtidig som han tok med seg den defekte tilbake.(det er en kjøretur på 40 mil) Konsulenten jeg mailet med spurte om jeg kunne skru ut disken selv, eller så kunne de ta med seg maskinen tilbake til Oslo, sette i disken og komme opp med den igjen.. Men da måtte jeg regne med at det tok en uke. Så jeg har vertfall ikke no å klage på Lenke til kommentar
nander Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Mine erfaringer med Dell begynte med min Inspirion 4000. CD-rommen sluttet å fungere etter 3 uker, fikk til slutt ny. To batterier har dødd, fikk nytt en gang. fikk "rose" på skjermen, ringte, fikk høre at det var min skyld, og at jeg måtte ha et mellomlegg mellom skjerm og tastatur i fire uker for å bli kvitt den. Da dette ikke virket fikk jeg pent høre at servicetiden var ute. hengslene på skjermen knakk to uker etter servicetiden var ute; Dell hevder hardnakket at det var jeg som ikke hadde passet på maskinen. Nei, det fantes ikke en skramme på maskinene. måtte betale alt selv. På en Inspiron 4150 ble det sprekker over hele skjermdekselet. På en Stasjonær Dell begynte hardisken å høres ut som en døende gammel bil før den sluttet å virke; all data er borte. Jeg velger heller en Tundra med tre års garanti, fremfor en Dell med et når jeg kjøper nå! Lenke til kommentar
doh Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 altså når du har en 3års international next business day service, så skal du ha sånn service, uansett hvilket merke og hvilke produkter det er. Har du en hp maskin med samme service pakke, så får du like bra service. samme gjelder andre ting også, de SKAL komme og fikse når du har sånn service, så det gjelder ikke bare dell! når det gjelder dell generelt og klaginger, så er det nok fordi den ene serien som folk her inne kjøper, ikke er like bra som de andre, mener da jeg. Av de Dell maskinene jeg har tatt og sett på, så ser de for det første altfor plastikk ut, mye knirking. De har ok priser på deres maskiner, men det er alt mener jeg. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tar du en inspiron maskin så kan du faktisk bøye maskinen. Den har rett å slett en elendig ramme Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 har hatt en LCD skjerm som konka, fikk den bytta (tok 2 dager å få den tilbake fra jeg klagde over tlf.)...har ellers ikke venta på support tlf. mer en 5min max... btw, ikke bøy maskinen din da ...ja det er kanskje litt billig casing på dem, men så betaler man ikke mye heller...liker du det ikke, kjøp IBM og betal 10.000kr mer for tilsvarende maskin..enkelt og greit.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) fikk "rose" på skjermen, ringte, fikk høre at det var min skyld, og at jeg måtte ha et mellomlegg mellom skjerm og tastatur i fire uker for å bli kvitt den. Da dette ikke virket fikk jeg pent høre at servicetiden var ute. hengslene på skjermen knakk to uker etter servicetiden var ute; Dell hevder hardnakket at det var jeg som ikke hadde passet på maskinen. Nei, det fantes ikke en skramme på maskinene. måtte betale alt selv. Hadde noe ala det samme problemet med Dell. LCD skjermen hadde brede mørke streker etter at jeg kom hjem fra ferie. Jeg ringte Dell 1 dag etter at garantitiden var ute og at jeg pent måtte betale for å få fikset den. Etter å ha sendt et par utdrag av forbrukerkjøpsloven til Dell skjønte endelig fyren på andre siden at det ikke var en garantisak, men en reklamasjon. Da de fattet det gikk det rimelig kjappt å få byttet skjermen. Er godt fornøyd med at jeg valgte å kjøpe maskin av Dell. Endret 10. januar 2004 av hanscats Lenke til kommentar
tbone Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 altså når du har en 3års international next business day service, så skal du ha sånn service, uansett hvilket merke og hvilke produkter det er. Har du en hp maskin med samme service pakke, så får du like bra service. samme gjelder andre ting også, de SKAL komme og fikse når du har sånn service, så det gjelder ikke bare dell! når det gjelder dell generelt og klaginger, så er det nok fordi den ene serien som folk her inne kjøper, ikke er like bra som de andre, mener da jeg. Av de Dell maskinene jeg har tatt og sett på, så ser de for det første altfor plastikk ut, mye knirking. De har ok priser på deres maskiner, men det er alt mener jeg. Jeg valgte den billigste servicen, husker ikke helt hva det kalles. Lenke til kommentar
Aceman2 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Er veldig fornøyd med servicen til dell, selv om jeg har kun standard-garantien. Den ene museknappen sluttet å funke. Mail til Dell, maskinen hentet hjemme hos meg på mandag, levert tilbake til meg torsdag. På den tiden var den sendt til manchester og servicert og levert tilbake. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) har akkurat bestilt en Inspiron 8600 med Centrino 1,5ghz 512mb ram, radeon 9600 pro turbo 128mb ram 15,4" wsxga+ skjerm 4x dvd og cd brennar 60gb ata100 disk 802.11g wlan lærveske bluetooth pluss en del snacks til for 15000,- (er i Sveits for tida) valgte bare standard garantien Klager ikke når jeg fikk den med norsk tastatur, eneste negative er sveitsisk strømkabel, når jeg bor på den franske siden av grensen og jobber på sveitsiske siden Endret 12. januar 2004 av kosh Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 det har sikert stått før her en plass, men jeg gidder ikke å lese alle inleggene. Men det som trekker ned DELL er at de er fabrikk overklokket, men kan ike videre bygge dem osv. dvs de sug... Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vel, dette må jeg bare svare på. Du sier de suger, og hvorfor det? Skal du ha en enkelt maskin til deg selv kan du kjøpe akkurat hva pokker du vil og om du sitter igjen og er missfornøyd er det sansynligvis din egen feil da du ikke har sjekket ting grunndig nok. Det absolutte positive med Dell og andre store fabrikater er når du kjøper +30 maskiner i året. Da nytter det ikke å skru selv, ei heller å kjøpe på tilbud på elkjøp. At folk ennå ikke har forstått at det er forskjell på maskiner som leveres til bedrifter som trenger standariserte oppsett og entusiaster er ingen grunn til å rakke ned på leverandørene. Har er det brukerne selv som må ta ansvar. Her hvor jeg jobber blir det kjøpt inn maskiner til jobb bruk (kontor apllikasjoner o.l.) og ikke spilling og all verdens annet rask som en gjerne driver med privat. Kravet er derfor noe helt annet, og vi kjøper etter vårt behov. Sannsynligvis ville samtlige her på forumet begynt å hyle om hvor dårlige pc'ne er, men faktum er at de er beregnet til jobb bruk og holder meget god standard til dette. Man får hva man betaler for og ingen kan regne med å få en pc til 10 000.- som er like god for en entusiast som en til 20 000.- I bunn og grunn så må man kjøpe etter hva man har behov for og være villig til å betale det det koster. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 bestilte pc'en den 9/1, idag fikk jeg mail om at den var sendt fra Dell, estimert leveringstid var 21/1, så det her gikk raskt..spørs hvor lang tid UPS bruker på å levere men... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Sitter med miksete tanker om Dell. Sliter med at maskinene ikke akkurat er så stabile som jeg forventet, men igjen jeg har next business day on site i 3 år så får konsulent på besøk når noe skjer. Gold support har jeg brukt mange ganger ut på kvelden og mot midtnatt. Ikke noe problemer der. Skulle bare ønske de var litt kjappere og kanskje også kunne levere noe som funket Kan lese om det jeg skrev under Webshop erfaringerDell innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå