int20h Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Mindre Athlon 64 enn forventet Det ryktes at at AMD ikke solgte like mange Athlon 64 prosessorer i fjor, som man først hadde forespeilet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Svinedyre priser, ny sokkel, mange som vil vente på PCI-Ekspress, dette og mange andre grunner... Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Svinedyre priser, ny sokkel, mange som vil vente på PCI-Ekspress, dette og mange andre grunner... Det er nok mere det at AMD ikke klarer å lage nok av dem. Du kan jo ta en runde rundt i norske nettbutikker. De er jo helt tomme. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hva trenger vi egentlig PCI express til nå? Raid kort og sånt? 3dkort trenger ikke det ennå, ikke nettverkskort heller... Men du får vell litt ytelse forbedring på nettverkskort/3dkort ol. uansett? Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Egentlig ikke rart om AMD har kapasitet problemer. Det går, så langt jeg kan se, ca 130 cpu dies på en 20cm wafer. Det er lite! Og i tillegg er det svært vanskelig å få gode yields på en chip som er 1.93cm^2 stor. Til sammenligning går det vel ca 580 prescott cpu dies på de 30cm waferne Intel bruker. Pris og produksjonstid er ikke veldig forskjellig for 20cm og 30cm wafere. I tillegg er det lettere å få gode yields på en 1.09cm^2 die. (hvis det er så stor den blir da) Vel vel, stå på AMD, ingen grunn til å somle med 90nm prosess og 30cm wafere nei! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bestilte en en for over 2 uker siden... og har den kommet nei... kommer sansyneligvis ikke neste uke heller... hvor lenge må jeg venter Lenke til kommentar
Noty Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bestilte en en for over 2 uker siden... og har den kommet nei... kommer sansyneligvis ikke neste uke heller... hvor lenge må jeg venter Vet om en plass de har 1 athlon 64 3200 på lager De hadde det i allefall i ettermiddag Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg må nok si meg enig i at amd har problemer med å lage mange nok cpu'er. men hvis jeg skulle kjøpt meg cpu nå så hadde det blitt en amd 64 3000. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Svinedyre priser, ny sokkel, mange som vil vente på PCI-Ekspress, dette og mange andre grunner... svindyre priser for svarte ? 2k for en xp3000 .. den knuser jo alt annet i 2000 prisklassen ? , og vist alle vil vente hvorfor er den da utsolgt OVERALT ? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 jeg har på følelsen at det er mange som fremdeles sitter og lurer litt på hva AMD har tenkt å gjøre ang. sokkeler og derfor ikke kjøper enda... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) jeg har på følelsen at det er mange som fremdeles sitter og lurer litt på hva AMD har tenkt å gjøre ang. sokkeler og derfor ikke kjøper enda... Ja, og det kan jeg godt forstå ettersom flere nettsteder har rotet sammen Athlon 64 og Athlon 64 FX mhp. sokler og skapt unødvendig forvirring. Det eneste forandringen som kommer til å skje er at Athlon 64 FX bytter sokkel fra 940 til 939, og følgelig vil Athlon 64 FX for sokkel 940 bli faset ut til fordel for Athlon 64 FX for sokkel 939. Opteron fortsetter på sokkel 940 og Athlon 64 fortsetter på sokkel 754, det er ikke verre enn det. AMD kommer til å ha følgende sokler: - Sokkel 940 for Opteron - Sokkel 754 for Athlon 64 - Sokkel 939 for Athlon 64 FX De som har kjøpt Athlon 64 FX for sokkel 940 nå kan alltids oppgradere til en raskere Opteron 100-serie prosessor senere, så noe bortkastet kjøp er det langt ifra. Endret 10. januar 2004 av snorreh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå