fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Tidligere var det hvertfall slik at Telenor leverte modemer hvor router-funksjonen var slått av, men det virker som om de har forandret på dette... Ring til Telenor hvis du er i tvil. Hos foreldrene mine, som har Telenor Adsl (siden 2001), måte jeg ha en en router for å dele internett-forbindelsen - router med innebygd 4 ports switch... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Tidligere var det hvertfall slik at Telenor leverte modemer hvor router-funksjonen var slått av, men det virker som om de har forandret på dette... Hvor har du fått den infoen fra? Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) fra jungle telegrafen Neida, har hørt det av venner + lest her på forumet. Skal ikke vær skrå sikker, så rett meg gjerne hvis jeg tar feil... skal se om jeg finner noe som kan støtten min lille påstand Men uansett så trengte man hvertfall en router før, når det gjelder adsl fra Telenor. Var hvertfall det jeg ble fortalt fra kundeservicen og her. EDIT: SCORE! Post nr 600! Endret 9. januar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 fra jungle telegrafen Neida, har hørt det av venner + lest her på forumet. Skal ikke vær skrå sikker, så rett meg gjerne hvis jeg tar feil... De sender vel ikke ut modemer lengre, de selger dem. Jeg kjøpte for morro et billion-modem i en Telebutikk og der hadde de med router og WLAN osv. Lenke til kommentar
Gr3MliN Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Vet noen som han skal dele linja i hele tatt? Jeg fikk ikke med ruter fra telenor, så jeg trengte en router med switch for dele linja. Hvis du kun skal ha en pc på linja, så trenger du ikke ruter, selv om det er fint, for da kan man holde på ip'er lengre, og bruke den som firewall. Jeg har f.eks aldri fått blaster, fordi jeg sitter bak nat, eller har vært heldig Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 hva med å la internetten gå rett inn i en pc som du har to nettverkskort i og så la en ledning gå fra den pc-en til en switch der flere andre pc-er er koblet til? denne metoden sto i hvert fall beskrevet i hjemme-pc nr.10 2003. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ...men det enkleste er vel bare å kjøpe en router med innebygd switch? koster jo ikke all verden heller... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ...men det enkleste er vel bare å kjøpe en router med innebygd switch? koster jo ikke all verden heller... enkleste, ja, men ikke billigste. jeg tenker på f.eks et LAN der du alikevell har pc-ene på hele døgnet og du mangler en ruter. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 bare for å kverulere videre... I lengden blir det kanskje billigst. Tenker da på strømforbruket til en pc som står på hele døgnet kontra en router... Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 jeg mener ikke å kverulere. problemet mitt er følgende: skal ha LAN i morgen og skal dele internett oppkoblinga. har telenor adsl, altså, ingen ruter, men en switch. får naturlig ikke delt oppkoblinga når jeg kobler internetten rett inn i switchen derfor tenkte jeg å gjøre det på denne måten i stedet. (midlertidig løsning for dette LANet) en av LAN deltakerne har ekstra nettverkskort så vi kan bruke hans ekstra kort for dette. men forkaringa for hvordan man gjør dette er veldig dårlig beskrevet i hjemme-pc. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ikke noe galt i å kverulere da Ser helt klart poenget ditt i siste post Lenke til kommentar
*oslo* Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 er ganske nybegynner liksom! blir bare forvirra av alt det snakket der! kan noen gi meg tips på hva jeg trenger, nå forklarer jeg det: Har telenor adsl, jeg skal ha min egen data på rommet mitt, begge dataene skal kunne være på internett samtidig! nokk en gang, hva trenger jeg å kjøpe når jeg har 10/100 nettverks kort! og gi gjerne link til en bra som har raskt internett osv... håper på ett ryddig å hjelpsomt svar! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) er ganske nybegynner liksom! blir bare forvirra av alt det snakket der! kan noen gi meg tips på hva jeg trenger, nå forklarer jeg det:Har telenor adsl, jeg skal ha min egen data på rommet mitt, begge dataene skal kunne være på internett samtidig! nokk en gang, hva trenger jeg å kjøpe når jeg har 10/100 nettverks kort! og gi gjerne link til en bra som har raskt internett osv... håper på ett ryddig å hjelpsomt svar! kjøp en ruter. fåes kjøpt her ser grei ut. du trenger også tp-kabler (ikke kryssa) Endret 9. januar 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 osv... håper på ett ryddig å hjelpsomt svar! Kjøp en router, du finner et bra utvalg hos komplett. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) For gjør det enkelt så mulig: Kjøp en router med innebygd switch EDIT: Var visst litt seint ute med et svaret Slik kobler du det: Adsl modem ---> router m/switch ---> pc Endret 9. januar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
*oslo* Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 er denne bra? ????????????????? Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) noen som kan hjelpe meg også? annet problem though noen innlegg over Endret 9. januar 2004 av T.F.T Lenke til kommentar
fAight Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Ja den kan du bruke edit: eller den som T.F.T foreslo, den er tross alt billigere... Endret 9. januar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
jevel Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Unngå ruter med innebygd firewall..kan bli et jæv*lskap å fjerne alle blokkeringene som sitter inni der. Personlig sitter jeg her med en switch delt på 3 pc`er, og dette funker helmax. Jeg kan ikke snakke for alle de ulike routerne som finnes, men regner med at samtlige av merkene på markedet har støtte for å slå av fw ved behov. I tillegg er det ganske så enkelt å åpne porter hvis du bare leser bruksanvisningen. Det som som oftest er ett ****** er å få ting til å virke gjennom NAT. Dette har overhodet ingen ting med firewall å gjøre. -KJ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) https://prisguiden.no/vis_kategori.php?cat_id=23 velg ruter ser at flere av de som komplett har ikke er i prisguiden av en eller annen grunn Endret 9. januar 2004 av heraldo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå