Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Topic snakker for seg selv.. Har Hydro L20 som jeg har plassert i en soddbøtte. Har rbx på cpu`n, skal montere radiatoren i toppen i dag. Men hvis radiatoren ligger på toppen av kabinettet, og pumpa/tank på gulvet, starter pc`n i 2sek før den slår seg av Hvis jeg setter tanken med pumpa oppå en 10-15cm høy eske så går det helt fint. Noen som vet hvorfor? Endret 12. januar 2004 av Raphaug Lenke til kommentar
genesis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ikke varme? strømforsyningern jorder jo kabinettet, altså metallet her og når radiatoren har kontakt med metallet, som igjen har kontankt med vann (destillert eller vanlig?), som igjen har kontakt med ? , så skjer? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 sånn: vanntank med pumpe i -> radiator -> cpu -> vanntank! Tror ikke det har noe med strøm å gjøre... Hvis vanntank eller radiator kommer 15cm lavere en cpu så slår det seg av Ganske ærgelig.. Bruker destilert vann ja! PC`n starter i 2sek, så slår den seg av Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Varmekabler i golvet ? Ja, faktisk! Varmekabler på rommet den sto først... Der var det varmekabler.. Så flyttet jeg på gangen der det ikke er varmekabler! Gikk helt fint.. Så flyttet vi ut i kjellerstua, der det er varmekabler! Påvirker varmekablene noe i kjølingen? Evt. strøm? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Påvirker varmekablene noe i kjølingen? Evt. strøm? Varme kanskje? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Påvirker varmekablene noe i kjølingen? Evt. strøm? Varme kanskje? Ja, men det må vel gå å starte pc`n i det heletatt da!? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Påvirker varmekablene noe i kjølingen? Evt. strøm? Varme kanskje? Ja, men det må vel gå å starte pc`n i det heletatt da!? Hmm.. Sikker på at ingenting er i kontakt med komponentane i PC'en da? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Som sagt, pc`n starta i 2-3sek før den slo seg av der det var varmekabler. Nei, ingenting er i kontakt med komponentene i pc`n heller. Skal ta hjem den kjære pc`n min i dag og teste den på rommet mitt.. Vi har ikke varmekabler, så det skal gå greit Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Varmekabler i golvet ? Ja, faktisk! Varmekabler på rommet den sto først... Der var det varmekabler.. Så flyttet jeg på gangen der det ikke er varmekabler! Gikk helt fint.. Så flyttet vi ut i kjellerstua, der det er varmekabler! Påvirker varmekablene noe i kjølingen? Evt. strøm? Strømlekkasje(svak) fra varmekabler, har en kompis som har akkurat det samme, får slike svake støtt fra metallkabinet og USB kamera osv, har du jordet kabel ? Fukt litt fingrene og ta bort i metalldeler så merker du det Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Slikk på kabinettet å se hva som skjer Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Har den her hjemme nå! Radiatoren må ligge i toppen(som den skal) og pumpe m/tank litt høyt! Klokket min AMD Athlon XP2600+ Barton @ 2400mhz og +36C grader Men den var ikke så stabil, rebootet etter 2-10min! Hva kan jeg gjøre for å unngå det? Kjører gode gamle 200*11 nå da! Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Øk Vcoren, vDimmen og chipsett volten litt Lenke til kommentar
jampe Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jordingsfeil er nok årsaken. dette har ingen ting med varmekabler og gjøre. Brandfare må kontroleres, og utbedres. Du kan også blåse PC,n boff og ferdig med den Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Tror egentli ikke at det er jordings feil..han jeg hadde pc`n til har jording i hele huset, og pappan hans er elektriker Her er det heller ingen fare! 200*11 ved 36C grader nå da... ca 18C i rommet! Bra det eller? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 kan det være at pumpa ikke klarer å suge helt rundt systemet når den står der nede, og du dermed ikke får vannomløp, og pc'en slår seg av fordi cpu blir for varm? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jordingsfeil er nok årsaken. dette har ingen ting med varmekabler og gjøre.Brandfare må kontroleres, og utbedres. Du kan også blåse PC,n boff og ferdig med den Kompisen min har også jordet alt og likevel får han støtt på maskinen der det er varmekabler og fliser i golvet.... Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 I dag lagde jeg meg en ny tank og plasserte alt i toppen(Noe som jeg trodde skulle går bra) Men den slår seg av nå også! Det virket før, men i dag da jeg plasserte alt i toppen så fikk jeg det samme problemet! Flyttet rundt på det, men uten hell... Den starter i alt fra 2-1min før den slår seg av og en høy og fæl alarm kommer Reset`a bios, men det blir slik likavell! Noen som vet hva som kan være feil? Noe i BIOS kanskje??? HJELP!!! Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tre eller metall kabinett? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Tre eller metall kabinett? Metall kabinett... De jeg merket at de var lekasje i radiatoren drøp det noen dråper ned på toppen av psu, men jeg tror ikke det skulla ha blitt noen betydelig skade av det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå