Johnx Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 S-ATA og ATA/133 funker de sammen? Kan man bruke begge typer i en maskin? f.eks. 2 ATA disker og 1 S-ATA? Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Joda, det går helt fint. Du kobler bare ata133 diskene på de "vanlige" ide-kablene, og s-ata diskene på "s-ata" kontrolleren. Hovedkortet/Utvidelseskortet må jo da selvfølgelig støtte både ata133, og s-ata. Hvilket hovedkort er det forresten du tenker å bruke? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Klart du kan, men husk vanlig ata VIL prøve og legge seg som c: Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Joda, det går helt fint.Du kobler bare ata133 diskene på de "vanlige" ide-kablene, og s-ata diskene på "s-ata" kontrolleren. Hovedkortet/Utvidelseskortet må jo da selvfølgelig støtte både ata133, og s-ata. Hvilket hovedkort er det forresten du tenker å bruke? Asus A7V8X, det står at det har S-ATA utgang på HK`et. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Jeg trenger bare dette ja? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=10&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=10&s=kom http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...&GrpID=10&s=kom Har ATA 133 fra før, så jeg tenkte at jeg skal prøve S-ATA nå. Endret 9. januar 2004 av John Kåre Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har samme kort (a7v8x). Du trenger ikke å kjøpe S-ATA kabel siden du får den med kortet (2 stykker). Jeg kjøpte heller ikke strømkabel siden jeg har WD HDD og dem kan du koble både i vanlige strømmuttak og i S-ATA. Vet ikke hvordan det er med Seagate. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har samme kort (a7v8x).Du trenger ikke å kjøpe S-ATA kabel siden du får den med kortet (2 stykker). Jeg kjøpte heller ikke strømkabel siden jeg har WD HDD og dem kan du koble både i vanlige strømmuttak og i S-ATA. Vet ikke hvordan det er med Seagate. Tror jeg har rotet bort kabelen min , og Seagate trenger slik overgang tror jeg. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har nettopp koblet dette, og det gikk fint. Har samme kortet og det virker som at jeg også klarte å vase vekk de kablene som fulgte med kortet (surrehue) Det jeg gjorde var å sette oppstartsvalgene på følgende: Floppy SCSI SCSI (dersom du har to SATA i RAID) Enable for annet oppstart Dette fungerte fint og da jeg installerte windows så trykket jeg F6, la inn den forhåndsnedlastede driveren for S-ATA (ettersom jeg hadde vast vekk denne også) og SATA-disken dukket opp fint da WINXP spurte meg hvor jeg ville legge inn WinXP. Valgte SATA-disken og etter det så gikk alt som smurt:) Hadde noe tull med den ene IDE-disken men det antar jeg er en isolert hendelse grunnet min kontinuerlig uflaks Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Helt riktig at Seagate sine disker ikke leveres med strømovergang. Så den må du nok kjøpe ja. I tillegg vil jeg gjerne påpeke at varene dine er billigere hos mpx enn hos komplett. Du kan spare 62 kroner ved å flytte ordren dit. "Happy S-ata'ing" Lenke til kommentar
X672 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Klart du kan, men husk vanlig ata VIL prøve og legge seg som c: er det ein måte å unngå det? har selv ein s-ata disk some eg har windows på men den vil ikkje boote fra s-ata disken når eg kobler til dei andre 6 diskene dei andre diskene er ata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå