stranghager Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) Hei Hadde satt STOR PRIS på innspill på dette jeg har i kontrakten at jeg skal betale husleie direkt til utleier og fikk i dag faktura fra Husleie.no om at jeg må betale til dem i kontrakten står den Setning ((Det totale månedlige beløpet betales forskuddsvis den 1. hver måned for perioden 1. til 30. i måneden. Beløpet skal betales til bankkonto xxxx.25.xxxxxx om leietaker ikke opplyses om annet)) og jeg fikk en melding fra Husleie.no at jeg må bekretelsa at jeg er leietaker ((jeg har ikke svart og ikke trykt på linken )) Du er blitt registrert som leietaker i xxxxxxxxxxx, xxxxx OSLO av xxxxxxxxxxxxx. Leieforholdet forvaltes av Husleie.no og ved å klikke på linken under vil du få tilgang til ditt eget brukerområde på Husleie.no Jeg bekrefter at jeg er leietaker På forhånd takk! Med vennlig hilsen, kan utleie kreve meg betaling til Husleie.no eller hvis jeg ikke svarte og bekreftelsen, så har Husleie.no ingen med meg å gjøre. inkasoo ???? kort om sakenn: har leiet en hus og etter noen dager fant at huset dyrskadet og jeg flytter ut men utleier krever meg betaling til hele opsigelsesperiode selv om huset er helt ulevelig for meg og kona som er gravid . takk til alle som kan hjelpe Endret 2. desember 2021 av stranghager Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Generelt sett er det slik at utleier kan engasjere andre til å forvalte leieforholdet og ta imot betaling på hans vegne. Det eneste kravet er at han informerer leietaker om det. Du kan ikke nekte å forholde deg til Husleie.no, og du kan heller ikke nekte å betale hvis utleier ellers har krav på leie. Et annet spørsmål her er jo om utleier har krav på leie. Det avhenger av andre forhold, som f.eks. om boligen er mangelfull. Lenke til kommentar
stranghager Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) krikkert skrev (10 minutter siden): Generelt sett er det slik at utleier kan engasjere andre til å forvalte leieforholdet og ta imot betaling på hans vegne. Det eneste kravet er at han informerer leietaker om det. Du kan ikke nekte å forholde deg til Husleie.no, og du kan heller ikke nekte å betale hvis utleier ellers har krav på leie. Et annet spørsmål her er jo om utleier har krav på leie. Det avhenger av andre forhold, som f.eks. om boligen er mangelfull. Takk for svaret , men hva du mener når du se at boligen er mangelfull. litt på hav eierne ønsker meg å live med . Endret 2. desember 2021 av stranghager Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Mangelfull, som i at du må flytte ut innebærer at det er helseskadelig å bo der pga. skadedyr. Du viser bilder av to innsekter og det som ser ut som et skittent gulv. Jeg tror du burde dokumentere bedre enn dette hvis du skal kunne tre ut av leieavtalen. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Du kan ikke bare nekte betale og flytte ut på grunn av de to insektene der altså. Ærlig. Lenke til kommentar
stranghager Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 Nedward skrev (1 time siden): Mangelfull, som i at du må flytte ut innebærer at det er helseskadelig å bo der pga. skadedyr. Du viser bilder av to innsekter og det som ser ut som et skittent gulv. Jeg tror du burde dokumentere bedre enn dette hvis du skal kunne tre ut av leieavtalen. takk , disse bilder er første dagen etter flytting , så huset vør ikke rent men jeg har flere bilder og film etter vi har tatt en rengjøring Lenke til kommentar
stranghager Skrevet 2. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2021 (endret) Darkbill skrev (2 timer siden): Du kan ikke bare nekte betale og flytte ut på grunn av de to insektene der altså. Ærlig. jeg nekter ikke medn å betale over 65k for et hus med flere insikter er litt dåmt , så jeg prøver og spør hva kan lovern hjelp meg med . takk for svaret Endret 2. desember 2021 av stranghager Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Det skal mykje til for at at insekt utgjer ein så alvorleg mangel at det gir hevingsrett. Avhengig av omfang så vil det kunne være ein mangel som utleigaren må utbetre eller gi avslag i husleiga. Har du meldt inn dette som ein mangel før du flytta ut? Har huseigar gjort noko med mangelen? Du er nok fortsatt bunden til leigeavtalen og oppseiingstida, men det er nok grunnlag for at du kan kreve avslag og sleppe unna med ei lavare husleige. Merk også at utleigaren har ei tapsbegrensningsplikt og skal derfor prøve å få inn nye leigetakarar slik at du berre betalar husleige for den tida huset står tomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå