AfterGlow Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Ny «science fiction»-teknologi: Slik blir fremtidens videomøter Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Hm, er bittelittegrann skeptisk tross i kult konsept. Er man kommet så langt at det finnes et forventet krav til båndbredde for å unngå hakking/lag? Og - av og til så er det greit at ikke andre møtedeltakere kommer "helt opp i nakken" med, f.ex avsløring om at ørehårene ikke er trimmet eller noe annet smuss som man trodde var skjult for andre møtedeltakere. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 2. desember 2021 Del Skrevet 2. desember 2021 Sånn reint hypotetisk er det ikke noe i veien for at klientprogramvaren kontinuerlig justerer bildeutsnitt og skalering så du aldri kommer *for* nær. Det med båndbredde/lag er jo interessant. Jeg har av og til sett at Teams gir beskjed om at nettverket mitt er for dårlig men det var ikke en melding jeg kunne bruke til noe.. Det var ikke noe der jeg kunne vise til nettverksansvarlig og forvente at han skulle vite hva som eventuelt var feil med nettverket. Jeg har installert OpenWRT på min egen ruter og kom litt tilfeldigvis over Bufferbloat-fenomenet. Det gjør at nettverkspakker forsinkes i ruterens interne buffere og gir 'lag'. Noen båndbreddetester kan teste ping paralellt med båndbredde og rutere som er plaget med bufferbloat gir mye høyere ping når du nærmer deg maks båndbredde. Dette kan ruteren håndtere i software, *om* det er installert og aktivert. Det som er merkelig er at For eksempel Teams eller Playstation ikke kan detektere dette selv(jeg *tror* minecraft viser ping på forbindelsen til serveren). Har du problemer er standardsvaret 'reboot alt og håp det beste'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå