HKHM Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Kjenner jeg er litt frusterert. Er utsatt for grov omsorgsvikt i barndommen. Barnevernet fikk flere bekymringsmeldinger fra naboer.. Mamma ble innkalt og utspurt. De skulle holde henne under oppsyn .. Ingenting skjedde... Og da jeg begynte på skolen ble BUP informert... Jeg ble "evaluert" Hadde hyperaktiv adferd. Som kom av PTSD . De var på skolen å "fulgte " med meg ?? Men fortsatt ble det ikke gjort noe på hjemmefronten.. Begynte på ungdomskolen og ny lærer, ble meldt inn på nytt men ingenting skjedde. Har fått papirer både ifra skole og barnevern. Er i dag uføretrygdet så jeg er under grensen for fri rettshjelp.... Men ikke når det gjelder om jeg skulle saksøke staten eller kommunen for manglende bistand fra barnevernet... Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Er bare å ta kontakt med advokat. De gir uansett en gratis veiledning — og de vet best hvilken fremgangsmåte som lå gjøres. Det lønner seg å gå rett til sak, og ikke kast bort tid med noe av det offentlige. De er der for å avfeie deg. Husk at fri rettshjelp stort sett er svært begrenset. Jeg fikk høre av advokat at det var sjeldent mer å få enn støtte til noen fåtalls timer, selv i saker der det behøvdes mer enn 40. Stort sett så har de gardert seg mot at de som faller unna, som følge av svikt fra det offentlige, skal kunne reise sak mot seg. Men om du kan så tar du alt via advokat. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå