Anterialis Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Hei! Ny bolig krever nyinstallasjon av brannvarslere. Jeg kommer denne gangen til å forsøke unngå selskap som Verisure m.v. rett og slett da jeg tror jeg kan oppnå et like godt system selv. Vedrørende brannvarsler-delen er jeg nysgjerrig på varslerne fra Cavius, Nest Protect og Netatmo. Er det noen her med erfaring fra disse? Ting jeg setter pris på: Fint design. Lite volum/liten størrelse. Skal ikke tiltrekke fokus. Smart-løsninger, i det minste seriekoblede, men helst tilgang via app (varsling når jeg er borte). I tillegg må det selvsagt være helt stabilt og fungere som det skal mhp. brann/røykutvikling. Dette antar jeg er på plass for alle selskapene nevnt. Kom gjerne med andre forslag! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 (endret) Anterialis skrev (4 timer siden): Kom gjerne med andre forslag! "Shelly Smoke". Endret 1. desember 2021 av mobile999 1 Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2021 Takk for forslag! Er disse tilgjengelige i Norge, eller vet du noe om når de evt. skal lanseres? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 Jeg vet ikke når de begynner å selge disse. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2021 Takk for tips. Andre med erfaring fra Cavius, Nest Protect eller Netatmo? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2022 Bumper denne litt. Erfaringer med smarte røykdetektorer? Må ha hub, eller mulighet til å pushe alarmer til telefon via internett. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. januar 2022 Del Skrevet 3. januar 2022 Jeg har Nest sine over alt her hjemme, synes de er helt super. Seriekoblet, får beskjed med stemme hvilket rom den er utløst i samt på telefonen. Kan kobles opp mot Philips Hue om en ønsker det for ekstra varsling med lysene , samt de har nattlys en kan aktivere slik at de lyser svakt om noen går under de på natten. Før de utløses får en beskjed om at røyk osv er oppdaget i det aktuelle rommet, fint om en er klar over det så en kan deaktivere den i forkant. Jeg er kjempe fornøyd med Nest Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2022 Takk! Dette vurderes sterkt. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. mars 2023 Del Skrevet 18. mars 2023 Man kan nå få kjøpt Shelly Smoke. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 31. mars 2023 Del Skrevet 31. mars 2023 Husk å kjøpe varianten med strømkabel. Nytt hus bygget etter TEK17 skal ha seriekoblet røykvarsler med nettstrøm og batteri som backup. Om du da ikke får tak i en røykvarsler som er FG-godkjent med sentral overvåkning. Men det igjen forutsetter normalt abn fra vekterfirma 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå