Gå til innhold

Endelig elektrisk stasjonsvogn (Opel)

Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, kremt said:

Trodde ikke folk var interessert i stasjonsvogner lenger. Salget sier jo sitt, Mondeo er vel kansellert nå. Folk ønsker kombi og crossovers. Passat er vel også snart på sin siste modell, virker som hele segmentet dør ut.

Sant men stasjon vogn er som regel mer aero dynamisk enn suv så for elbil så kan det være ganske smart med tanke på rekkevidde men spørs om folk vil kjøpe det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (37 minutter siden):

Spørs hvor god tid du har, forresten mg5 kommer neste år hvis du trenger en elektrisk stasjonvogn 

https://mgmotor.eu/nn-NO/model/mg5

peugeot 308 som er søster bil til opelen kommer også som el stasjonsvogn

Jeg skal ikke ha noen stasjonsvogn. BTDT. Men man hører jo dette som argument MOT elbil hele tiden, at det finnes jo ikke elektriske stasjonsvogner. Så da er det jo kjekt å se at også DET segmentet er på gang. 👍 Fra flere hold.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (24 minutter siden):

Sant men stasjon vogn er som regel mer aero dynamisk enn suv så for elbil så kan det være ganske smart med tanke på rekkevidde men spørs om folk vil kjøpe det.

Det er praktiske grunner også. På SUV/crossover så forventer folk å sitte høyt, og da blir det plass til batteripakken i gulvet. På klassiske sedaner og stasjonsvogner så er det ikke så enkelt. Hvor skal batteripakken plasseres, for å få gode trygge kjøreegenskaper, med lavt tyngdepunkt. I bagasjerommet er IKKE optimalt i hvertfall.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Hanhijnn said:

Det er praktiske grunner også. På SUV/crossover så forventer folk å sitte høyt, og da blir det plass til batteripakken i gulvet. På klassiske sedaner og stasjonsvogner så er det ikke så enkelt. Hvor skal batteripakken plasseres, for å få gode trygge kjøreegenskaper, med lavt tyngdepunkt. I bagasjerommet er IKKE optimalt i hvertfall.

Er plass i gulvet så lenge man har en skateboard plattform, se på model 3, den er ganske lav og lavt tyngdepunkt

Tesla+Plaid+Skateboard+Platform.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (27 minutter siden):

Finnes flere høye stasjonsvogner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min første bil var en stasjonsvogn, VW Passat 1.9 TDI. Den kjøpte jeg pga. pris og utvalg. Hadde jeg hatt mere penger på den tid så ville jeg nok ha gått for en BMW i sedanversjon eller lignende. 

I dag så kjører jeg en elbil Hyundai IONIQ, men min neste bil blir Crossover/SUV om jeg tar meg råd til det. Praktisk å gå inn og ut av bilen, laste ting inn og ut av bilen, sitte høyere og ha bedre oversikt, og se ned på andre i lyskryss - gir en god følelse, deilig å ha god bakkeklaring ved gateparkering om vinteren i Oslo (som skapt for Norge). At den er mindre aerodynamisk har ikke noe si, er ikke lenger i 20-årene og kan heller kjøre gokart på banen om jeg finner ut at jeg vil få den følelsen hvor jeg ligger godt i svingene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...