Gå til innhold

Passord undersøkelse

The Avatar

Anbefalte innlegg

Har ofte lurt på korleis folk tenke når dei lager passord, Dette er eit tema som er litt vanskelig å finne ut av. Du kan liksom ikkje berre spørre folk kva passordet deira er. :p

Sjølv brukar eg passord av typen; 34tyttebær, totusenka55er og andre liknande tall/bokstav passord.

Veit også at ein del berre brukar namn på kjønnsorgan som sitt passord.

Så det eg lurer på er bruker du det samme passordet overalt, har du eit sytem for å lage passord eller har du berre namnet på eit kjæledyr eller liknande som passord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker passord som ett program generer for meg. Består av tilfeldige bokstaver og tall med forskjellig caps. Sikkrere blir det ikke.

Det værste passordet jeg har er til admin delen av siden min. Ett jeg byttet ut for litt siden så slik ut: pHQtavhlVZebasHa3CAAVI :thumbs:

Bruker ikke samme passord flere steder, i motsetning til Vidar aka Yummy :laugh::laugh::laugh: (skal ikke rippe opp i den historien for Vidar sin skyld).

Endret av John Abrahamsen
Lenke til kommentar

Jeg bruker passord som er enkle å taste. Da gjerne av typen taster som ligger til ei hånd, eller taster som ligger inntil hverandre, eller i mønster. Som: jkluio

Det påstås at hoveddelen av danske passord går på favorittdrikke som Tuborg, Carlsberg etc

Lenke til kommentar
Jeg bruker passord som ett program generer for meg. Består av tilfeldige bokstaver og tall med forskjellig caps. Sikkrere blir det ikke.

Sopass, sikkert lurt det. Ivertfall så lenge du ikkje har så vanskelige passord at du må skrive dei ned på ein lapp i lommeboka for å huske dei :green:

Lenke til kommentar
Jeg bruker passord som er enkle å taste. Da gjerne av typen taster som ligger til ei hånd, eller taster som ligger inntil hverandre, eller i mønster. Som: jkluio

Det påstås at hoveddelen av danske passord går på favorittdrikke som Tuborg, Carlsberg etc

Lite lurt det også. Men det var vel gjerne ikke om metodene er lure eller ikke som var spørsmålet :roll:

Lenke til kommentar

Bruker fortsatt passordet jeg fikk fra Telenor, eller deler av det. Blander alltid tall og bokstaver.

På viktige ting bruker jeg egne passord, ikke de jeg har på forum osv. På ikke så viktige ting har jeg ca. tre passord jeg sirkulerer. Da tar jeg det som regel på tredje forsøket.

Det lengste passordet mitt er koden på lånekortet mitt i biblioteket. 11 siffer. Kunsten er å dele det opp i mindre tall.. eks en kode som ser slik ut 12557889040 husker man som 12 55 788 90 40 eller 1 255 788 90 40 osv... ikke verre enn et tlf nummer det. :)

Lenke til kommentar

Bruker merkenavn på diverse ting og tang, men på bruker-passordet mitt i XP har et passord oppkalt etter en mann jeg skylder litt (m.a.o. han har hjulpet meg en del...)

Bruker sjelden samme passord flere steder... Må i såfall være på litt mindre viktige steder.

Lenke til kommentar

Jeg har forskjellige passord ettersom hvor lang de må være. bruker stortsett en 6 talls kode som jeg har lagd selv som ikke har sammen heng med noe, ellers bruker jeg et 16 siffers tall kode for mail og annet ting som jeg ikke vil folk skal se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...