The Avatar Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Har ofte lurt på korleis folk tenke når dei lager passord, Dette er eit tema som er litt vanskelig å finne ut av. Du kan liksom ikkje berre spørre folk kva passordet deira er. Sjølv brukar eg passord av typen; 34tyttebær, totusenka55er og andre liknande tall/bokstav passord. Veit også at ein del berre brukar namn på kjønnsorgan som sitt passord. Så det eg lurer på er bruker du det samme passordet overalt, har du eit sytem for å lage passord eller har du berre namnet på eit kjæledyr eller liknande som passord? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Det teiteste du kan gjøre er jo å ha navn på kjæledyr og lignende passord. Da tar det jo to sekund for f.eks en bekjent å knekke det. Jeg bruker en kominasjon av tall og store og så bokstaver. Ellers er det vel ikke så mye mer å si om det Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) Jeg bruker passord som ett program generer for meg. Består av tilfeldige bokstaver og tall med forskjellig caps. Sikkrere blir det ikke. Det værste passordet jeg har er til admin delen av siden min. Ett jeg byttet ut for litt siden så slik ut: pHQtavhlVZebasHa3CAAVI Bruker ikke samme passord flere steder, i motsetning til Vidar aka Yummy (skal ikke rippe opp i den historien for Vidar sin skyld). Endret 9. januar 2004 av John Abrahamsen Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bruker passordet jeg fikk tildelt av Telenor. Grei kode som ikke er noe ord, og en fin kombinasjon av tall og bokstaver. Extremely secure! Lenke til kommentar
dork Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bruker passord som er enkle å taste. Da gjerne av typen taster som ligger til ei hånd, eller taster som ligger inntil hverandre, eller i mønster. Som: jkluio Det påstås at hoveddelen av danske passord går på favorittdrikke som Tuborg, Carlsberg etc Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bruker passord som ett program generer for meg. Består av tilfeldige bokstaver og tall med forskjellig caps. Sikkrere blir det ikke. Sopass, sikkert lurt det. Ivertfall så lenge du ikkje har så vanskelige passord at du må skrive dei ned på ein lapp i lommeboka for å huske dei Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 En tilfeldig rekke med tall og bokstaver med min 8 enheter i seg. Bruker ikke caps, det er tungvint, jeg må kunne slå det på max 1sec. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Terning ... ellers er det vel ikke spess lurt å gi bort "oppskriften" sin her Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bruker passord som er enkle å taste. Da gjerne av typen taster som ligger til ei hånd, eller taster som ligger inntil hverandre, eller i mønster. Som: jkluio Det påstås at hoveddelen av danske passord går på favorittdrikke som Tuborg, Carlsberg etc Lite lurt det også. Men det var vel gjerne ikke om metodene er lure eller ikke som var spørsmålet Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 *teste om dorsk har "POIUYT" eller "QWERTY"* Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg bruker passordet jeg fikk tildelt av Telenor. Grei kode som ikke er noe ord, og en fin kombinasjon av tall og bokstaver. Extremely secure! Jeg også! Lenke til kommentar
dork Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 *teste om dorsk har "POIUYT" eller "QWERTY"* Hehe, har jo seff litt mer avansert pw enn det jeg ville ut med her da... Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Bruker fortsatt passordet jeg fikk fra Telenor, eller deler av det. Blander alltid tall og bokstaver. På viktige ting bruker jeg egne passord, ikke de jeg har på forum osv. På ikke så viktige ting har jeg ca. tre passord jeg sirkulerer. Da tar jeg det som regel på tredje forsøket. Det lengste passordet mitt er koden på lånekortet mitt i biblioteket. 11 siffer. Kunsten er å dele det opp i mindre tall.. eks en kode som ser slik ut 12557889040 husker man som 12 55 788 90 40 eller 1 255 788 90 40 osv... ikke verre enn et tlf nummer det. Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 pleier å ha hovedkort og slikt som passord før hadde jeg a7v8xx Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hva slags hovedkort har du, sa du? Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 På mindre viktige sider/filer/o.l pleier jeg å bruke passordet jeg brukte med tele2-internetttilkoblingen min back in the day, og på mer viktige sider bruker jeg et 14-20 tegn langt passord, som består av tall, tegn (/&%¤ og slikt) og små & store bokstaver. Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 hmmmm må lete etter esken *lete* det er en asus a7v8x-x Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 I mange år brukte jeg dette passordet: Karikrydder Navn på heimkunnskaplærer på ungdomsskolen. Idag har jeg samme passord på alle ting, kombinasjon av tall/bokstaver. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Bruker merkenavn på diverse ting og tang, men på bruker-passordet mitt i XP har et passord oppkalt etter en mann jeg skylder litt (m.a.o. han har hjulpet meg en del...) Bruker sjelden samme passord flere steder... Må i såfall være på litt mindre viktige steder. Lenke til kommentar
Term Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har forskjellige passord ettersom hvor lang de må være. bruker stortsett en 6 talls kode som jeg har lagd selv som ikke har sammen heng med noe, ellers bruker jeg et 16 siffers tall kode for mail og annet ting som jeg ikke vil folk skal se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå