Gjest 65c7f...3ba Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Hei. Det ble signert en avtale med et treningsenter på kr 499,- pr mnd i sommer 2020 med et treningsenter. I avtalen står det spesifikk at: Bindingstid er minimum 12 mnd Treningssenteret forbeholder seg retten til å øke prisene, men ikke med mer enn 10% per år. Treningsenteret har nå sendt ut mld hvor de øker prisen fra 2022 til 699 pr mnd, altså 40% økning. I mine øyne er det avtalebrudd. Da er spørsmålet Kan jeg kreve å få trene til 499,- til 12 mnd har utløpt? Kan treningsenteret si meg opp hvis jeg ikke godtar prisøkning? Bindingstiden er jo ment for å sikre senteret, men i dette tilfellet bør det også komme meg til gode. Avtalen ligger vedlagt, alt som er sladdet er navnet på treningsenteret. Jeg har tenkt til å snakke med senteret, men vil gjerne vite hva jeg har rett på etter loven først. Anonymous poster hash: 65c7f...3ba Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Gjest 65c7f...3ba skrev (3 timer siden): I mine øyne er det avtalebrudd. Da er spørsmålet Kan jeg kreve å få trene til 499,- til 12 mnd har utløpt? Kan treningsenteret si meg opp hvis jeg ikke godtar prisøkning? Bindingstiden er jo ment for å sikre senteret, men i dette tilfellet bør det også komme meg til gode. Du signerte kontrakten sommeren 2020, så bindingstiden gikk ut sommeren 2021, og den nye prisen gjelder fra 2022. Du har dermed ikke noen bindingstid og kan si opp når du vil. 1 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 "Bindingsperioden" er formodentlig over. "Kontraktsperioden" løper fortsatt. Treningssenteret kan ikke øke prisen med mer enn 10% "per år". Hvis de ikke er fornøyd med 10% må de si opp avtalen. Står det noe mer om oppsigelse et annet sted i kontrakten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå