mohamfjq Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Jeg går elektro vg1 og fikk en oppgave om noe i TIK faget. Vi har ikke gått igjennom dette på skolen og har ikke peiling hva dette er. har prøvd å søke på nettet men finner ingen svar. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Noen av disse er enkle å google seg til. for eks hva er et gjengelær eller gjengebor. Når eg jeg ikke elektriker, men kan tenke meg noen av svarene slik for dere stakkars elektrikere er slik: 13. Momentnøkkel brukes for å stramme med riktig moment. Hvorfor aner jeg ikke. Er vel for å bevare ledningene deres eller noe slikt. 14. Baufil, kappe kabelskinner og andre div. ting. 17. Du har en skrue som strammes ved å skru mot klokken. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 3 hours ago, mafsa said: 13. Momentnøkkel brukes for å stramme med riktig moment. Hvorfor aner jeg ikke. Er vel for å bevare ledningene deres eller noe slikt. For elektrikere brukes momentnøkkel eller momentskrutrekker for å være sikker på å stramme koblingene nok til at de ikke løsner under termisk kontraksjon og ekspansjon, men ikke så hardt at ledere skades, noe som kan føre til varmgang og i værste fall brann. For alle så er det for å stramme ting så mye som mulig uten at noe ødelegges eller svekkes. 1 Lenke til kommentar
Gunnar Mo Skrevet 1. desember 2021 Del Skrevet 1. desember 2021 Har du ikke en lærebok? Noen av disse kan være greie "google-spørsmål", men virker lite sannsynlig at du får spørsmål om hva du må passe på på en sveise-jobb uten å ha fått noe informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå