Gjestegutt Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 (endret) Hei Jeg er ansatt i et selskap som leier ut personell til flere kunder. La oss kalle dette for selskap A. Jeg har i etpar måneder nå vært utleid til en kunde, selskap B. Selskap B er et kjempesvært selskap. Jeg har i forrige uke signert en avtale i en helt annen posisjon/funksjon (og ikke minst mye bedre lønn) i selskap C, men fortsatt utleid til selskap B. Så kommer saken: Selskap B har et veldig stort behov for min kompetanse i nåværende posisjon. Når navnet mitt kom opp på to steder, har selskap B faktisk opplyst nåværende arbeidsgiver om at jeg har til intensjon om å si opp min stilling. Har en tredjepart, som selskap B er i dette tilfellet virkelig anledning til å opplyse min arbeidsgiver om at jeg har til intensjon om å si opp? Endret 28. november 2021 av Gjestegutt Lenke til kommentar
Gunnar Mo Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 Hvorfor vet selskap B at du har tenkt å si opp (men ikke selskap A)? Hvis dette er noe du har pratet om rundt lunch-bordet så er det vel neppe å anse som personalopplysninger. Hvis det er noe du har tatt opp med en person i selskap B som har en form for personalansvar så er det kanskje en gråsone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå