ProphetSe7en Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 I utgangspunktet har jeg kjøpt denne ventilatoren. https://www.electrolux.no/kitchen/cooking/cooker-hoods/chimney-hood/lfv619k/ Men siden Elkjøp aldri klarer å levere ordren min har jeg fått bra pris på denne fra AEG https://www.aeg.no/kitchen/cooking/cooker-hoods/chimney-hood/dve5971hg/ Av de to det står mellom så virker elektrolux å ha best kapasitet, men støyer dermed en del ekstra sammenlignet med AEG. Så lenge AEG har nok kapasitet så er det ingen grunn til å vente til februar på elektrolux, men ønsker ikke kjøpe noe som er underdimensjonert. Jeg aner rett og slett ikke hva kapasitet en bør sikte seg inn på når det gjelder ventilator AEG Capacity, Min m³/h: 270 Capacity, Max m³/h: 400 Capacity intensive, m³/h: 700 Elektrolux Capacity, Min m³/h: 305 Capacity, Max m³/h: 575 Capacity intensive, m³/h: 700 I tillegg til ventilator har jeg avtrekk på kjøkkenet via ventilasjonen. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 AEG har mye lavere støy, og begge har samme kapasitet (700) på intensive. Så helt klart AEG. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 28. november 2021 Forfatter Del Skrevet 28. november 2021 Si at elektrolux klarer å ta unna på nivå 2, men AEG må kjøres på intensive for å klare det samme. Da er jo situasjonen rundt støynivå straks endret i favør Elektrolux. Er derfor jeg lurer på hva en bør sikte seg inn mot angående kapasitet Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 ProphetSe7en skrev (På 28.11.2021 den 11.24): I tillegg til ventilator har jeg avtrekk på kjøkkenet via ventilasjonen Leilighet? Antar du har bestilt viften med omlufts-/resirkuleringsmodul (-funksjon)? Man kan (les:har ikke lov av sameie/borettslag/..) normalt ikke koble en avtrekksvifte inn på byggets eksisterende avtrekk da det ødelegger for systemet og i verste fall så sender man sin matos ut og inn til naboene. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 29. november 2021 Forfatter Del Skrevet 29. november 2021 Rekkehus. Ventilator skal på eget avkast uanvhengig av balansert ventilasjon. Har både kullfilter og avkast. Jeg vil nok velge avkast fremfor kullfilter Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 10. desember 2021 Del Skrevet 10. desember 2021 ProphetSe7en skrev (På 29.11.2021 den 22.59): Ventilator skal på eget avkast uanvhengig av balansert ventilasjon. Det vil jeg anta at ‘ødelegger’ for den balanserte ventilasjonen 🤔 Kan være greit å sjekke tallene når man bruker omluftsfunksjonen samt hvor mye filtre etc. koster, hvis du finner at du må gå den veien. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2021 Det er jo ikke noe problem. Når ventilator kjører så registrerer trykkvakten det og aggregatet senker utkast og øker tilluft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå