Redaksjonen. Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 Byggisolasjon av popkorn er på vei til markedet Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 28. november 2021 Populært innlegg Del Skrevet 28. november 2021 Som om vi ikke har nok problemer med mus. 12 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 He he, vittig, men sant. Har de greid å få det brannsikkert, så bør de få det uspiselig også. Mus gnager på det meste så det må være meget uappetittlig skal det virke. Mus hater hvitløk. Så har vi maur og andre småkryp... 1 Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 28. november 2021 Del Skrevet 28. november 2021 Dette er noe som høres helt elendig ut. Vi har rock woll som har egenskapene man skryter av her. Fordelen med rock woll er at det er ikke noe som utvinnes av det som kan bli mat eller produseres på områder for matproduksjon. Om de mener dette skal være et alternativ til xps, så er vel ikke brannsikkerheten særlig relevant, da xps bare skal benyttes nedstøpt/dekket med betong. Skal det kunne konkurrere med xps så er trykkfasthet og levetid svært relevant. 4 Lenke til kommentar
Hallvis88 Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 TU bør da i det minste få lagt inn noen tekniske detaljer om de først hiver ut maismatrialer på tapetet? U/K-verdier?? 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 Når du er skikkelig fysen på noe om kvelden og bare kan stikke hånda inn i veggen for litt popcorn. #denfølelsen 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 Selvstendigsaas skrev (På 28.11.2021 den 15.41): Fordelen med rock woll er at det er ikke noe som utvinnes av det som kan bli mat eller produseres på områder for matproduksjon. Hvis vi lar være å hjelpe Afrika med vaksiner, så blir det kanskje overskudd på mat der som vi kan bruke til byggvarer. Og samtidig forhindre jordens overbefolkning! Tre fluer i ett smekk! Jeg skriver dette for at jeg aldri vil gå med på at mat brukes til brensel eller til plast og byggvarer etc! Vi må begynne å sette grenser for galskapen i verden. 1 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 Jeg går ut fra at du er mot biodrivstoff også. Pål Jensen 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 55GE57GD skrev (39 minutter siden): Jeg går ut fra at du er mot biodrivstoff også. Pål Jensen Går det an å være *for* biodrivstoff? Sånn helt ubetinget for, uten forbehold? Biodrivstoff kan være fint det, om det gjøres på rett måte, problemet er at det ofte gjøres på feil måte. Som å hugge ned regnskog for å dyrke energivekster, eller dyrke energivekster i stedet for mat. Omtrent midt på treet er å bruke skog direkte til biofuel men de beste er der man bruker avfall av ulik type til biofuel. Om det er flis eller brukt frityrolje spiller ikke så stor rolle da. 1 Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 30. november 2021 Del Skrevet 30. november 2021 55GE57GD skrev (1 time siden): Jeg går ut fra at du er mot biodrivstoff også. Pål Jensen Naturligvis er jeg det (med mindre unntak)! De Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå