Lauenstein Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 Det står mellom lenovos t5 med 3060ti og ryzen 5800 til 14k vs. kompletts a145 til nesten 16k. Hjelp? Valget hadde egentlig falt på lenovo fra netonnet men det virker som det er en problematikk mtp. installasjon av RAM. Noen som kjenner til dette? Pr. dags dato er ikke dette problematisk men kan bli ett problem i fremtiden. Komplett: Svive Halo S650 Midi Tower XFX Radeon RX 6600 XT SWFT210 AMD Ryzen 5 5600X Prosessor Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB WD Black SN750 1TB M.2 SSD ASUS ROG Strix B550-F GAMING hovedkort Corsair TX550M, 550W PSU Windows 11 Home Garanti 3 år -Send inn Støtsikker PC-eske Komplett Gaming Musematte M Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 (endret) Jeg ville ha valgt Lenovo. Den har en god del bedre skjermkort og litt bedre prosessor. Tviler på at du noen gang får behov for å oppgradere RAM på Lenovo'n. Det er sikkert vanskelig å installere mer RAM eller bytte RAM, fordi vifta på CPU'n blokkere for hvor du kan sette inn RAM-brikkene. Jeg vet ikke om det er tifelle, men luftkjøling kan ta stor plass. Endret 27. november 2021 av Heradon Lenke til kommentar
Lauenstein Skrevet 27. november 2021 Forfatter Del Skrevet 27. november 2021 Takk. Jeg leste at noen nevnte noe om inkompabilitet for enkelte ram/hastighet. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 27. november 2021 Del Skrevet 27. november 2021 Lauenstein skrev (16 minutter siden): Takk. Jeg leste at noen nevnte noe om inkompabilitet for enkelte ram/hastighet. Det kan nok stemme at du vil trenge et bedre hovedkort dersom du ønsker å ha raskere RAM-brikker. I fremtiden vil nok DDR5 være mer aktuelt uansett DDR5 har jo akkurat kommet. 1 Lenke til kommentar
Lauenstein Skrevet 27. november 2021 Forfatter Del Skrevet 27. november 2021 Godt poeng! Lenke til kommentar
Lauenstein Skrevet 29. november 2021 Forfatter Del Skrevet 29. november 2021 Heradon skrev (På 27.11.2021 den 11.29): Det kan nok stemme at du vil trenge et bedre hovedkort dersom du ønsker å ha raskere RAM-brikker. I fremtiden vil nok DDR5 være mer aktuelt uansett DDR5 har jo akkurat kommet. Men det er så mange gode tilbud på ram 😄 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 29. november 2021 Del Skrevet 29. november 2021 Ville sjekket om Lenovo'en bruker standard ATX-format på innmaten først. De tre store (HP, Dell og Lenovo) har en mange modeller med proprietære formater på hovedkort, strømforsyning, kj;ling, koblinger til i/o-panel og sånt. Kan bli en showstopper om man vil endre på ting senere siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå