Gå til innhold

Black friday, hovedsaklig villedende markedsføring


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Black friday og Black week er over oss igjen.

Min påstand er at dette hovedsaklig er en opp-hypet happening hvor før/etter-pris er manipulert og misvisende.

Framsnakkingen og mediafokuset er kunstig åndedrett for forbrukersamfunnet hvor målet er å redde juleomsetningen. At vi etterpå sitter igjen med tom lommebok og en mengde unødvendige dingser som relativt rask havner i søpla, er ikke så viktig. 

Troverdigheten for dette overfladiske stuntet er sterkt dalende. Det er mer viktig å følge prisene over tid og slå til når det er reelle tilbud, gjerne rett etter nyttår……

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mener prisene er lavest rett over nyttår så har du sovet i timen... 

Nyttårssalget ble overtatt av romjulssalget som så igjen ble overtatt av black week salget. Det skal sies at det fortsatt er romjul og nyttårssalg, men i mindre omfang enn før.

Noen varer blir priset opp før black week, men er sjekker du historiske priser før du kjøper så kan du sikre at du ikke gjør et dårlig kjøp.

Det som derimot er blitt en trend er at kjedene veldig ofte har egne modeller som er priset høyt for så å kunne gi et høyt prosentavslag slik at tilbudet virker bedre enn det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...