xrays Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Jeg bruker egentlig ikke til på slikt som strømregninger og slikt. Men reagere på at borettslaget sier at fjernvarme har steget 9 ganger pr kW og at de må ta opp lån for å unngå å fakturere oss alt for mye og kjenner jeg blir litt skeptisk... Meninger om dette? Bor i Oslo. Og er husleie inkluderer oppvarming og varmtvann her. Endret 26. november 2021 av xrays Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 Øke felleslån på grunn av høye strømpriser? Det ville jeg vært ganske skeptisk til ja. Det kan se ut som at høye strømpriser har kommet for å bli. Virker som dårlig økonomisk styring om dette skal finansieres av lånte penger. Lenke til kommentar
xrays Skrevet 26. november 2021 Forfatter Del Skrevet 26. november 2021 Kron skrev (19 minutter siden): Øke felleslån på grunn av høye strømpriser? Det ville jeg vært ganske skeptisk til ja. Det kan se ut som at høye strømpriser har kommet for å bli. Virker som dårlig økonomisk styring om dette skal finansieres av lånte penger. Oppvarming og varmtvann er inkludert i husleien da! Men altså det ble sagt at kW prisen er økt ca 10 ganger ila 1 år av fjernvarme leverandør. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 (endret) Det er vel bare å sjekke hva strømmen ligger på der du bor å se om det stemmer? Hos meg steg prisen fra 4 øre til 157 øre per kWt bare i går. Er litt kaos med strømprisene om dagen. Men er vel jevnt over veldig dyrt sør i norge for tiden. Litt suspekt at de må ta opp lån for å dekke dette, men fra tidligere erfaring med borettslagboing så er det alltid kraftig motstand mot å måtte betale mere uansett hva det gjelder så kansje lån var raskest og beste løsning akkurat nå. Endret 26. november 2021 av Complexity Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 xrays skrev (1 time siden): Oppvarming og varmtvann er inkludert i husleien da! Det er dere som bor der som må betale den økte prisen uansett om dere tar det over økte husleier eller økt fellesgjeld som gir økt husleie. Å låne til løpende utgifter er vanligvis ikke anbefalt. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 xrays skrev (1 time siden): det ble sagt at kW prisen er økt ca 10 ganger ila 1 år av fjernvarme leverandør. Det er visst en vanlig avtale at prisen på fjernvarme skal følge strømprisen. Om det er/var lurt kan sikkert diskuteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå