Turgon Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) ok skummet igjennom den. Ser bare syntetiske tester på 32 vs 64 bit. Den største forskjellen var en ytelses økning på 30% for integer. Er likevel langt fra overbevist. x86 programmer er mye mer enn tallknusing. Denne testen beviser egentlig bare at ytelsesøkningen ikke kan bli større enn 30% under noen omstendigheter, gitt at der er <4 GB minne +PF. På programmer uten særlig tallknusing er det tvilsomt med noen ytelsesøkning. http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000256 Nederst her er det flere tester. Der ser man at 64 bits Divx encoding gir 15% bedre ytelse. Og at 64 bits Kryptering og komprimering yter ikke mindre enn 100% bedre. Og en test som gir 5 % mer ytelse (også en type kryptering). Ikke helt overbevist? Utviklerne av Unreal Tournement påstår at ut64 vil kunne yte 25% bedre enn ut32. Med andre ord så gir 64 bit mye mer ytelse i et ganske bredt spekter. 15% i encoding (som er en reel ytelses test) er jo egnetlig helt konge siden P4 leder ganske klart på denne fornten, med 64 bit vil AMD kunne spise opp dette forspranget og vips så vil ikke P4 vinne så klart der de er sterkest og AMD vil få en kjempe foredel. Edit: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...64-fx51_21.html Xbitlabs støtter oppom resultatene fra aces. Endret 10. januar 2004 av Turgon Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000257 Her kan du se at noen 32 bitsprogrammer vil kjøre fortere under win 64, mens noen kjører treigere (to av tre spill). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå