morknudsen Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ser på itbutikken at de selger Prescott. http://www.itbutikken.no Jeg trodde at Prescott skulle være den nye prosessoren som var bedre enn den vanlige Intel pentium 4 prosessoren? Prescott p4 3,2 = 2670,- "vanlig" p4 3,2 = 3741,- Hvis det skal være bedre, hvordan er det da mulig at det er billigere? Hva er det jeg har misforstått nå? Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Mellom Intel og Intel ??? Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 sikkert introduksjonspris. Hvem vet? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) ,09/01/2004 : 15:15] Mellom Intel og Intel ??? Tror nesten northwood fases ut folkens, så priskrigen gjaldt mot amd som stadig spiser markeds andeler. Edit: leif Endret 9. januar 2004 av LoS Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ,09/01/2004 : 15:15] Mellom Intel og Intel ??? Tror nesten northwood fases ut folkens, så priskrigen gjaldt mot amd som stadig spiser markeds andeler. Edit: leif Hvis 2670kr blir prisen for en Prescott 3,2GHz er jo det ganske billig Håper det blir skikkelig priskrig nå Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Intel påstår at overgangen fra P4 til P4E skal bli den raskeste overgangen i selvskapets historie. Antagelig blir Northwood faset ut raskt. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ,09/01/2004 : 15:15] Mellom Intel og Intel ??? Tror nesten northwood fases ut folkens, så priskrigen gjaldt mot amd som stadig spiser markeds andeler. Edit: leif Hvis 2670kr blir prisen for en Prescott 3,2GHz er jo det ganske billig Håper det blir skikkelig priskrig nå Du er ikke alene om det Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Intel påstår at overgangen fra P4 til P4E skal bli den raskeste overgangen i selvskapets historie. Antagelig blir Northwood faset ut raskt. Men det blir jo et enormt problem for de som sitter med eldre hovedkort. Eldre hovedkort som ikke funker med Prescott. Med så mye rot fra Intels side; spenningskrav som øker hele tiden, nye ting her og nye ting der, vil jeg si at det er et regelrett ballespark om de kutter ut Northwood nesten med en gang. Lenke til kommentar
Knick Knack Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Intel påstår at overgangen fra P4 til P4E skal bli den raskeste overgangen i selvskapets historie. Antagelig blir Northwood faset ut raskt. Men det blir jo et enormt problem for de som sitter med eldre hovedkort. Eldre hovedkort som ikke funker med Prescott. Med så mye rot fra Intels side; spenningskrav som øker hele tiden, nye ting her og nye ting der, vil jeg si at det er et regelrett ballespark om de kutter ut Northwood nesten med en gang. La oss bare innse det! Dette er ikke et typisk intel problem. AMD og Intel roter alt for mye begge to på disse tingene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ' date='09/01/2004 : 15:03'] Prescott p4 3,2 = 2670,-"vanlig" p4 3,2 = 3741,- Hvis det skal være bedre, hvordan er det da mulig at det er billigere? Hva er det jeg har misforstått nå? Prisene senkes jo med et par-tre måneders mellomrom likevel. Tror de selger NW til den "gamle" prisen, og prescott til den "nye" prisen. De skal egentlig koste det samme i følge intel, men så lenge NW bare kommer fra gamle og dyre restlagre og prescott bare selges ut til den "nye" prisen så blir nok prescott billigere. De nye prisene skal forresten offisiellt gjelde fra 14. februar. Det spekuleres også veldig i om prescott egentlig blir så mye bedre. De fleste analytikere og folk som har satt seg inn i saken mener at det ikke blir noe særlig forskjell MHz for MHz. Men det gjenstår å se hvor godt den nye prescotten klokker da. Prisfallet skyldes nok også litt priskrig mellom Athlon64 3200+ og Pentium4/4E 3,2GHz. Men dette betyr nok også at Athlon64 3200+ kommer ned i pris ganske snart. Sansynligvis litt lavere enn prescott 3,2GHz. Det blir i hvertfall spennende å se når kalenderen viser februar. Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Er det riktig at Precott er 64bits og NW 32bits? I såfall vil jeg da kunne bruke en Precott prosessor til spilling også? Eller er det noe som ikke vil virke med en 64bit prosessor...? Selx XP er jo 32bits foreløpig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 ' date='09/01/2004 : 14:47'] Er det riktig at Precott er 64bits og NW 32bits?I såfall vil jeg da kunne bruke en Precott prosessor til spilling også? Eller er det noe som ikke vil virke med en 64bit prosessor...? Selx XP er jo 32bits foreløpig. prescott er 32bit.. 64bit cpuer fungerer utmerket til spill, uansett om det er på 32bit windows eller 64. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Intel påstår at overgangen fra P4 til P4E skal bli den raskeste overgangen i selvskapets historie. Antagelig blir Northwood faset ut raskt. Men det blir jo et enormt problem for de som sitter med eldre hovedkort. Eldre hovedkort som ikke funker med Prescott. Med så mye rot fra Intels side; spenningskrav som øker hele tiden, nye ting her og nye ting der, vil jeg si at det er et regelrett ballespark om de kutter ut Northwood nesten med en gang. herregud det blir vel ikke mere rot det enn å gå fra xp til A64, alle som satt med xp og skulle ha A64, dessuten så kan jo prscott benyttes på dagens hk, at de så kommer med en annen socet snart er vel heller ikke verre enn at amd har to soceter allerede på sin nye cpu samtidig som en tredje er på tur og en skal fases ut. Høres bare ut som dette er krise når Intel skifter socet men at det er helt greit at amd gjør dette. Sånn er det i dataverden og det får vi bare leve med, skjønner ikke problemet. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) For en gangs skyld er jeg 100% enig med deg Snekker`n! Men jeg er _veldig_ sikker på at ufo er en ganske objektiv kar, og egentlig bare nevnte dette, AMD's overgang er jo nesten over (puh?)og der er det ikke snakk om akkurat få sokkler. Edit: athlonXP skal jo vistnok gå et stykke til, så der var vel egentlig grunnen til at han nevnte det Endret 9. januar 2004 av LoS Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Intel påstår at overgangen fra P4 til P4E skal bli den raskeste overgangen i selvskapets historie. Antagelig blir Northwood faset ut raskt. Men det blir jo et enormt problem for de som sitter med eldre hovedkort. Eldre hovedkort som ikke funker med Prescott. Med så mye rot fra Intels side; spenningskrav som øker hele tiden, nye ting her og nye ting der, vil jeg si at det er et regelrett ballespark om de kutter ut Northwood nesten med en gang. herregud det blir vel ikke mere rot det enn å gå fra xp til A64, alle som satt med xp og skulle ha A64, dessuten så kan jo prscott benyttes på dagens hk, at de så kommer med en annen socet snart er vel heller ikke verre enn at amd har to soceter allerede på sin nye cpu samtidig som en tredje er på tur og en skal fases ut. Høres bare ut som dette er krise når Intel skifter socet men at det er helt greit at amd gjør dette. Sånn er det i dataverden og det får vi bare leve med, skjønner ikke problemet. After meeting with a manufacturer in Los Angeles yesterday, we were told that the first batch of Prescott processors will not be compatible with any motherboard available on the market today. Before Prescott undergoes a complete socket overhaul in Q2 2004, all Prescott processors will be of the Socket 478 variety, shipments of which will start in early Q4 of this year. But due to a mandatory voltage regulation spec change from VIN 1.0 to VIN 1.5, these Socket 478 Prescott processors will not be compatible with any Socket 478 motherboards. Motherboards based on 865PE and 875P chipsets are among those not compatible with the first Prescotts we learned. rykter - This is the processor changing size and cache - nothing more. The chipset is NOT changing; the only image impact expected is a ROM flash that is backwards compatible. " Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jepp, men 478 blir jo heller ikke å forsvinne, den blir jo der for celron i lang tid fremover og jeg har en mistanke om at dagens P4 snart heter akkurat det. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Intel påstår at overgangen fra P4 til P4E skal bli den raskeste overgangen i selvskapets historie. Antagelig blir Northwood faset ut raskt. Men det blir jo et enormt problem for de som sitter med eldre hovedkort. Eldre hovedkort som ikke funker med Prescott. Med så mye rot fra Intels side; spenningskrav som øker hele tiden, nye ting her og nye ting der, vil jeg si at det er et regelrett ballespark om de kutter ut Northwood nesten med en gang. herregud det blir vel ikke mere rot det enn å gå fra xp til A64, alle som satt med xp og skulle ha A64, dessuten så kan jo prscott benyttes på dagens hk, at de så kommer med en annen socet snart er vel heller ikke verre enn at amd har to soceter allerede på sin nye cpu samtidig som en tredje er på tur og en skal fases ut. Høres bare ut som dette er krise når Intel skifter socet men at det er helt greit at amd gjør dette. Sånn er det i dataverden og det får vi bare leve med, skjønner ikke problemet. Ehhhh....det er ikke det samme...A64 fikk en ny socket da...XP har den gamle socket Aen...mens Prescott kommer på samme socket som dagens NW....å ja,mange av dagens kort vil nok ikke funke helt optimalt med prescott...er ikke uten grunn at intel vil ha høyere strømkrav og lignende. Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Forvirret.... sier dere at Prescott prosessorene ikke virker på dagens hovedkort? Hæ? Trodde asus p4c800-e var laget for nettop dette jeg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) ,09/01/2004 : 15:38] Forvirret.... sier dere at Prescott prosessorene ikke virker på dagens hovedkort? Hæ? Trodde asus p4c800-e var laget for nettop dette jeg... http://www.hardocp.com/article.html?art=NTY1LDU= les artikkelen til hardocp After everything we've discovered and after all of the conversations we've had with our contacts recently, I'm left with a couple “gut feelings”. One is that Grantsdale and Alderwood are very late to market, running way behind schedule. Another is that the Prescott CPU was never intended by Intel to be sold in a 478-pin package. The last thing is that Prescott CPUs were never meant to be supported by the i875P and i865PE chipsets. Again, these are just our thoughts on the issue. I think that market pressure from AMD and their new line of K8 core CPUs is pushing Intel to scale their clocks faster than they can get their chipset support to market Endret 9. januar 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå