Gå til innhold

Ultrarask og Ultrastille Samsung HD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja. Seagate her jo til tider vist seg å være litt tregere enn de andre konkurrentene men samtidig også stille som *aen. Nå kan vi få to ønsker på en gang (men det går jo ikke an!). Det jeg undrer meg over er at jeg ikke fant noe om hvor støyende disken er. Vil kalle det litt talentløst å ikke ta det med i testen.

Lenke til kommentar

Jeg har en Seagate 7007.7 120gig serialata .

Jeg har ikke Sisoft Sandra eller Winbench99, men jeg har HD Tack.

Og det vil jeg bare si Seagaten min gruser alle de tre diskene i testen du refererer til 12,4 m\sek seektime 88mb read burst speed :D

Lenke til kommentar

har montert en del slike disker mende må ha noiseguard for å være stille, de jeg monterte var på 40gigg kan hende det hadde noe med saken å gjøre

Men med et aopen H500 Silent breeze 2 og dette mirakelet av en hardisk måtte man konsentrere seg for å høre pcn! Må si det var saker

Lenke til kommentar

Kjøpte Samsung disk etter å ha lest et review, og jeg er veldig imponert. Den høres ikke i det hele tatt. Aldri. Endelig noen som tar dette med støy på alvor. Imponerende at Samsung knuser de tradisjonelle harddiskprodusentene som WD, Maxtor og Seagate.

Lenke til kommentar
Har nå montert inn min nye smasung sp6114n 160Gb (8Mb Cache)

.jeg kjørte begge diskene samtidig.etter jeg hadde formatert

WD*en gikk jeg i bios og tok å fysisk kobla den ut, Stillhet..

eh ja nesten ivertfall hører viftene til radiatorene men de høres

knapt :cool:

Merkelig! Hører dere ikke en HD som lager 27-28db støy??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har nå montert inn min nye smasung sp6114n 160Gb (8Mb Cache)

.jeg kjørte begge diskene samtidig.etter jeg hadde formatert

WD*en gikk jeg i bios og tok å fysisk kobla den ut, Stillhet..

eh ja nesten ivertfall hører viftene til radiatorene men de høres

knapt :cool:

Merkelig! Hører dere ikke en HD som lager 27-28db støy??

Helt enig, 27-28 dB er altfor høyt. Hvis dere ikke hører det, burde dere ta en hørsel-sjekk. Og forresten Seagate Barracuda 7200.7 (som jeg forresten har) er på 25 dB på idle. Det er den mest støysvake HDD jeg veit om. Men allikevel jeg hører den godt siden resten av komponentene er på max 19 dB.

Lenke til kommentar

Jeg har en SeaGate IV 80 gig, og jeg synes den støyer nå, da den er den mest støyende faktoren i kabinettet mitt. Finnes det "bokser" man kan legge hden inni, da snakker jeg ikke om slike i gummi som bare er imot vibrasjon, men selve viningen. Vil frks de vannkjølingene fra AC fungere? Har lest noen tester på utenlandske sider om slike, men ingen av de norske butikkene hart dem inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...