Rebel-Rider Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Endelig er det noen som har forstått at det går ann å lage en hardisk som er både stille og rask. Samsung har laget en disk som er på 160Gb kjører på 7200rpm og har 8mb Cache! og ikke bare det, den er nesten lydløs!! også i motsetning til WD som har ATA100 så har Samsung ATA 133 Den er tillome raskere en WD sin toppmodell. Test av Samsung SP1614N 160Gb 8MB Cache Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Endelig kan jeg slippe den j**a "kjøleskapslyden" fra min WD 80Gb SE 8mb Cache bestilte med en gang en Samsung SP1614N fra Hattelco + en Cooldrive 4 fra Coolermaster. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Ja. Seagate her jo til tider vist seg å være litt tregere enn de andre konkurrentene men samtidig også stille som *aen. Nå kan vi få to ønsker på en gang (men det går jo ikke an!). Det jeg undrer meg over er at jeg ikke fant noe om hvor støyende disken er. Vil kalle det litt talentløst å ikke ta det med i testen. Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg har en Seagate 7007.7 120gig serialata . Jeg har ikke Sisoft Sandra eller Winbench99, men jeg har HD Tack. Og det vil jeg bare si Seagaten min gruser alle de tre diskene i testen du refererer til 12,4 m\sek seektime 88mb read burst speed Lenke til kommentar
GA Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Corleone: Acoustic (Average Sound Power): Idle 2.7 Bel Random Read/Write 2.8 Bel Lenke til kommentar
habentsen Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Avstand og veiekurve? Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hmm, skulle likt å vite hva det er i dB isteden for Bel som jeg ikke har noe forhold til. Noen som vet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 har montert en del slike disker mende må ha noiseguard for å være stille, de jeg monterte var på 40gigg kan hende det hadde noe med saken å gjøre Men med et aopen H500 Silent breeze 2 og dette mirakelet av en hardisk måtte man konsentrere seg for å høre pcn! Må si det var saker Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hmm, skulle likt å vite hva det er i dB isteden for Bel som jeg ikke har noe forhold til. Noen som vet? Lærte ikke du om centimeter, desimeter, kilometer osv på barneskolen du da? dB = desibel mao er 2.7 Bel 27dB Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Corleone: Acoustic (Average Sound Power): Idle 2.7 Bel Random Read/Write 2.8 Bel Okies. Det var derfor jeg ikke fant noe. Søkte flere ganger på alle sidene etter db og decibel. Lenke til kommentar
Motig Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Kjøpte Samsung disk etter å ha lest et review, og jeg er veldig imponert. Den høres ikke i det hele tatt. Aldri. Endelig noen som tar dette med støy på alvor. Imponerende at Samsung knuser de tradisjonelle harddiskprodusentene som WD, Maxtor og Seagate. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det skal dog sies at Samsung er en av de største produsentene til OEM-markedet, som på veldig mange andre felter. De kan vesentlig mer enn dårlige 14" TV-er! Storagereview.com er forresten et genialt sted for harddiskinteresserte. Det var der jeg bestemte meg for Maxtor Atlas 15k som OS-disk... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Har en Samsung 160GB disk fra før og er strålende fornøyd. Har planer om å gå til innkjøp av en ny og kanskje litt større en. Noen som vet om de lager større enn 160GB og hvor de selger dem? Lenke til kommentar
litjkarn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vet om 3 samsung disker som har gått til ###### nå, 2 er mine egne, ikke så god erfaring kan jeg si. men bestiller meg nye nå snart igjen. noen lærer aldri Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Har nå montert inn min nye smasung sp6114n 160Gb (8Mb Cache) .jeg kjørte begge diskene samtidig.etter jeg hadde formatert WD*en gikk jeg i bios og tok å fysisk kobla den ut, Stillhet.. eh ja nesten ivertfall hører viftene til radiatorene men de høres knapt Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har nå montert inn min nye smasung sp6114n 160Gb (8Mb Cache).jeg kjørte begge diskene samtidig.etter jeg hadde formatert WD*en gikk jeg i bios og tok å fysisk kobla den ut, Stillhet.. eh ja nesten ivertfall hører viftene til radiatorene men de høres knapt Merkelig! Hører dere ikke en HD som lager 27-28db støy?? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Har hardisken i en Cooldrive 4 fra coolermaster har også lagt strimler med byggpapp mellom ramma og disken for sikkerhets skyld edit Byggpapp absorberer vibrasjoner veldig godt er en god del billigere en alternativene Endret 13. januar 2004 av zandro Lenke til kommentar
Richie Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har nå montert inn min nye smasung sp6114n 160Gb (8Mb Cache).jeg kjørte begge diskene samtidig.etter jeg hadde formatert WD*en gikk jeg i bios og tok å fysisk kobla den ut, Stillhet.. eh ja nesten ivertfall hører viftene til radiatorene men de høres knapt Merkelig! Hører dere ikke en HD som lager 27-28db støy?? Helt enig, 27-28 dB er altfor høyt. Hvis dere ikke hører det, burde dere ta en hørsel-sjekk. Og forresten Seagate Barracuda 7200.7 (som jeg forresten har) er på 25 dB på idle. Det er den mest støysvake HDD jeg veit om. Men allikevel jeg hører den godt siden resten av komponentene er på max 19 dB. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Man kan ikke sammenligne støy på disker ut fra oppgitt dB, man må høre selv! Husk at støyen fra to disker kan være helt forskjellig selv om støynivået er oppgitt til å være det samme. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 1. februar 2004 Del Skrevet 1. februar 2004 Jeg har en SeaGate IV 80 gig, og jeg synes den støyer nå, da den er den mest støyende faktoren i kabinettet mitt. Finnes det "bokser" man kan legge hden inni, da snakker jeg ikke om slike i gummi som bare er imot vibrasjon, men selve viningen. Vil frks de vannkjølingene fra AC fungere? Har lest noen tester på utenlandske sider om slike, men ingen av de norske butikkene hart dem inne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå