Bjodan Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 Jeg skiftet til vinterdekk som jeg har kjøpt brukt, og skiftet selv. Når jeg kommer oppi 40kmt ca hører eg en skrapelyd. Dette er bare på front førerside. Kan dette være ubalanse i dekket ? Calipper og bremseklosser er nye. Dette gjelder Volvo v50 Lenke til kommentar
Bjodan Skrevet 25. november 2021 Forfatter Del Skrevet 25. november 2021 Kan det være stein i bremseskiva ? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 Bjodan skrev (2 timer siden): Jeg skiftet til vinterdekk som jeg har kjøpt brukt, og skiftet selv. Når jeg kommer oppi 40kmt ca hører eg en skrapelyd. Dette er bare på front førerside. Kan dette være ubalanse i dekket ? Calipper og bremseklosser er nye. Dette gjelder Volvo v50 Kommer ikke skraping pågrunn av ubalanse. Kan være dekselet rundt bremsene/navet om disse har fått seg en kakk Lenke til kommentar
Bjodan Skrevet 25. november 2021 Forfatter Del Skrevet 25. november 2021 Jeg har fjernet dekslet fordi det var opprusta...skulle kjøpe nytt, men de hadde ikkje så ikkje satt på nytt. Skal sjekke for stein imårra Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 Er vinterfelgen like stor som sommer? Lenke til kommentar
Bjodan Skrevet 25. november 2021 Forfatter Del Skrevet 25. november 2021 (endret) Sommerfelger må ha plastring for å passe fordi de er ikkje orginal....vinterfelger er orginalfelger. Endret 25. november 2021 av Bjodan Lenke til kommentar
Bjodan Skrevet 25. november 2021 Forfatter Del Skrevet 25. november 2021 Samme felger, men ikkje samme kon str...derfor ring Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 Høres ut som bremsekjoldet for min del, i verste (dyreste) fall hjullagrene, men det skjer jo liksom ikke over natten... Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 25. november 2021 Del Skrevet 25. november 2021 Vil absolutt anbefale å ta av hjulet hvor lyden kommer fra, og sjekk godt etter merkelig dritt og skavanker, selv om konstant skrapelyd høres litt merkelig ut, ville selv trodd det var feil størrelse dekk, som kan fort skje hvis mange bildekk oppbevares på samme plass. - Puss litt med sandpapir på innsiden av dekket i samme slangen - for å unngå at fjorårets salt høres ut som utslitt bremsekloss etter en stunds kjøring. Uansett så kan du jo enkelt finne ut om det er noe galt med dekket eller delene i området - hvis du bytter om på 2 dekk. Lenke til kommentar
Bjodan Skrevet 26. november 2021 Forfatter Del Skrevet 26. november 2021 Takk for svar, skal prøve og sette framdekk bak/ bakdekk framme å se hva som skjer. Kommer med tilbakemld 👍🏻🙂 Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 On 11/26/2021 at 7:16 AM, Bjodan said: Takk for svar, skal prøve og sette framdekk bak/ bakdekk framme å se hva som skjer. Kommer med tilbakemld 👍🏻🙂 Fant du ut av det? Lenke til kommentar
Bjodan Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2022 Hei KongRudi..... beklager eg ikkje har svart dere. Jeg skiftet dekk, satt framdekk bak og omvendt så forsvant lyden. Etter dette har alt vært ok.... Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå