RaymondK Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Godset i termostathuset er litt opptæret, slik at selv med større enn original O-ring så ble det ikke tett der. Ser at Permatex og JB weld har laget et produkt som angivelig skal være custom made til mitt behov. Kan det være særlig forskjell på dette stoffet og "vanlig" paknings silikon? Er ikke det at jeg er for kjip til å spandere en 100lapp på noe jeg forhåpentligvis bare blir å bruke èn gang, er bare det at det er håpløst å få tak i her på berget Litt bilder av delene som skal holde tett. Passer liksom ikke hånd i hanske liksom... Når motoren skal ut og overhales blir jeg nok åp spakle i med Belzona eller annen epoxy, for så å bore ut nytt hull i termostathuset. Røret ned i termostathuset. har bygd opp kanten på nytt med epoxy etter dette bildet... Toppen av vannpumpa. Innsug Termostathuset, ikke 100% sirkulært lengre. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. november 2021 Del Skrevet 26. november 2021 Har ikke så tro på disse produktene akkurat her. Sånne enkomponent silikonprodukter passer nettopp som pakning klemt mellom to flater. Belzona ol er mer i riktig retning. Epoxylim som Araldid ol har jeg hatt god suksess med på vannpumpehus av aluminium. Gjør rent med dremmel og børste. Bruk en plugg ala formen på røret som for. Evt rett og slett lim fast røret med Aradid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå