johanf Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hvilket program kan jeg bruke for å lese av temperaturen på hovedkort og cpu, i windows? _ johanf Lenke til kommentar
gundik Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 speedfan, har jeg blitt fortalt. Har ikke funnet ut hvor jeg skal få tak i det ennå, men...har ikke letet så mye heller... Lenke til kommentar
cof Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Aida32--->http://www.aida32.hu/download/aida32ee_388.exe Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Ah - speedfan. Jeg har testa det før, men likte ikke det noe særlig. Skal teste det igjen - sammen med den derre Aida saken. Takker! _ johanf Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 (endret) MotherBoard Monior (MBM) er veldig populært. Jeg bruker det selv, men kunne gjerne tenkt meg et mindre og "renere" program. Si i fra hvis du finner noe veldig lite og enkelt. (noe ala det CPU-Z og WCPUID er for CPU'er) Endret 9. januar 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 MotherBoard Monior (MBM) er veldig populært. Jeg bruker det selv, men kunne gjerne tenkt meg et mindre og "renere" program. Si i fra hvis du finner noe veldig lite og enkelt. (noe ala det CPU-Z og WCPUID er for CPU'er) Bruker selv MBM, og det er jo ganske (les: ekstremt) konfigurèrbart. Det blir så rent som du vil ha det til. Akkurat nå har jeg et lite ikon iform av en IC i systray'et mitt som viser to temperaturer som tooltip når jeg holder pekeren over. Og vil jeg ha mer info dobbelklikker jeg bare på det samme lille ikonet så får jeg oversikt over høye og lave temperaturer, gjennomsnitt , spenninger osv. (Du skjønner sikkert hvor jeg vil med denne posten... ). MBM er tingen hvis man gidder å bruke fem minutter på å rote litt med konfigurasjonen. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 De fleste hovedkortprodusenter har vel også egne programmer for dette. F.eks. ASUS har et program som heter PC Probe, som gjør jobben men ikke noe særlig mer enn det. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg er enig med Simen1 - MBM er rotete. Kunne tenke meg noe som så ut som det her ... ... men man kan jo ikke håpe for mye. _ johanf Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Speedfan ser slik ut ,etter det er åpnet trykker du minimize. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Tacritan: Jeg er klar over at det kan bli pent og rent om man vil bruke 5 min på å stille det inn riktig. Har to temperaturer i systrayen slik som johanf har. En for CPU-temp og en for hovedkort. Men de selverfarte ulempene jeg har med MBM er: * Kan ikke brukes om man vil ha PC'n i standby (suspend to ram eller suspend to disk) * Kan ikke måle harddisk-temperaturer (i hvertfall ikke hos meg) * Tar som sagt 5 minutter (minst) med konfigurering før det funker som det skal. Jeg synes konfigureringen burde vært så enkel at den er gjort på et halvt minutt. * Menyene er rotete: ~10 menyer, noen av de med 3 undermenyer, og omentrent alle disse igjen med scrolling. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Tacritan: Jeg er klar over at det kan bli pent og rent om man vil bruke 5 min på å stille det inn riktig. Har to temperaturer i systrayen slik som johanf har. En for CPU-temp og en for hovedkort. Men de selverfarte ulempene jeg har med MBM er: * Kan ikke brukes om man vil ha PC'n i standby (suspend to ram eller suspend to disk) * Kan ikke måle harddisk-temperaturer (i hvertfall ikke hos meg) * Tar som sagt 5 minutter (minst) med konfigurering før det funker som det skal. Jeg synes konfigureringen burde vært så enkel at den er gjort på et halvt minutt. * Menyene er rotete: ~10 menyer, noen av de med 3 undermenyer, og omentrent alle disse igjen med scrolling. Savner også harddisk-temp, men nå er jeg i den heldige situasjon at diskene mine er så gamle at dette ikke støttes. Ellers er jeg forsåvidt enig, men har enda ikke funnet noe bra alternativ til MBM så jeg lar det bare rulle i trayet... Gi meg en PM om du finner et koselig alternativ da. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 9. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2004 Just to clarify - mitt skjermbilde er selvmekka. _ johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå