Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan rengjøre fine kluter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mikrofiber kluter kan man slenge i vaskemaskinen på 60 grader men unngå skyllemiddel samt at det finnes egne såper og https://www.garasjetid.no/chemical-guys/cws_201_16/chemical-guys-microfiber-wash-vaskemiddel-til-mikrofiber-473ml?gclid=CjwKCAiAv_KMBhAzEiwAs-rX1Ckfu4gKAcVi16m_0dYqZXdJd5IttaimqtEqDLApHN215wr2weww4hoCL_IQAvD_BwE

Men vill tippe milo funker nok like bra

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slenger meg på her... Mine mikrofiberkluter og glasshåndklær blir helt håpløse etter at jeg vasker de. Blir helt vannavstøtende! Går ikke ann å bruke de etterpå. Vasker på 60 grader med omo color uten skyllemiddel... Må jeg prøve en microfibersåpe?

Lenke til kommentar
Emilsen skrev (44 minutter siden):

omo color

Da er det kanskje ikke så rart hvis du bruker det. Har sett noen forslag likt det Onkel Jon skriver, om å bruke spesialvaskemiddel laget for slike kluter, eller Milo. Man bør rengjøre såpekammeret også da, og kanskje med fordel bruke et vaskenett?

Så den er grei. Men det er da de noe grovere, for glass og bilpleie og sånt. Det jeg tenker på, er de finere typene, som brillepuss-kluter og veldig myke microfiberkluter type Beco, for ekstra skånsomme overflater. 
kanskje Sedsberg er inne på noe, med å bruke kun vann? Helst destillert vann med kanskje en skvett alkohol i, og la dem ligge å løse opp i det? Men i såfall spørs det hvor mye det er å tjene på det kontra å kjøpe nye. Jo det er det jeg lurer på. Og om der er noen smartere metode.
Vanlig springvann inneholder kalk og sånn, og er antagelig ikke brukende til å rengjøre slike, vet ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...