trikola Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 2 hours ago, Federico Zenith said: Fysikken for adsorpsjon er nok den samme Dette og kun dette var det jeg ville påpeke i mitt opprinnelig innlegg. Takk for bekreftelsen. Quote Og selvfølgelig er prosessen resultat av en kjemisk adsorpsjonsreaksjon, da dette har med atomenes orbitaler å gjøre. Metallurgi har ingenting med dette å gjøre. Mener du det danner seg andre kjemiske forbindelser? Men greit, kjemi og fysikk har vel noen avgrensninger mot hverandre som jeg antok et annet sted - men du skriver selv: "Fysikken for adsorpsjon". Begrep metallurgi var bomskudd av meg, ja. Over og ut i denne sammenhengen Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 1 hour ago, Samms said: Og ulempen medatomdrevne ubåter er tida dei ligg til land for utrusting og vedlikehald. Det vart publisert ulike tal i samband med Australia sitt kjøp av ubåter. Dei atomdrevne kan vere lenger på tokt, dei "konvensjonelle" kan vere meir på tokt, det vil seier større del av tida på tokt. Ja, atomdrevne ubåter har et lenger opphold i forbindelse med gjennomgang av reaktor etc. som varer i opp til et år. Greit når man har 70+ båter men mer kritisk med 4 :). Men det er ganske lenge mellom en slik "servise".. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Vi får håpe vi ikke får samme problemene som Spania. Deres nye ubåter ble først for tunge, så ble de forlenget for å balansere flyteevnen, før man oppdaget at de ikke lenger passet i ubåthavnene deres. Lenke til kommentar
heuhen Skrevet 24. november 2021 Del Skrevet 24. november 2021 Navantia bygde de ubåtene på en modifisert Tysk design. De måtte til slutt be Tyskerne hjelpe dem. Det er ikke så rart den ikke passet ubåthavnen demmes, da den var allerede tilpasset ubåtene, før de ble forlenget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå