Gå til innhold

Norges kommende ubåter har nydesignet stealthskrog og er langt større enn Ula-klassen

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Federico Zenith said:

Fysikken for adsorpsjon er nok den samme

Dette og kun dette var det jeg ville påpeke i mitt opprinnelig innlegg. Takk for bekreftelsen.

Og selvfølgelig er prosessen resultat av en kjemisk adsorpsjonsreaksjon, da dette har med atomenes orbitaler å gjøre. Metallurgi har ingenting med dette å gjøre.

Mener du det danner seg andre kjemiske forbindelser? Men greit, kjemi og fysikk har vel noen avgrensninger mot hverandre som jeg antok et annet sted -  men du skriver selv: "Fysikken for adsorpsjon".

Begrep metallurgi var bomskudd av meg, ja.

Over og ut i denne sammenhengen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Samms said:

Og ulempen medatomdrevne ubåter er tida dei ligg til land for utrusting og vedlikehald. Det vart publisert ulike tal i samband med Australia sitt kjøp av ubåter. Dei atomdrevne kan vere lenger på tokt, dei "konvensjonelle" kan vere meir på tokt, det vil seier større del av tida på tokt.

Ja, atomdrevne ubåter har et lenger opphold i forbindelse med gjennomgang av reaktor etc. som varer i opp til et år. Greit når man har 70+ båter men mer kritisk med 4 :). Men det er ganske lenge mellom en slik "servise"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...