iwaage Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Skal til USA, og ser at prisene på DV-kamera der er litt hyggeligere enn her hjemme. Er klar over forskjellen i standard (PAL vs NTSC), men vet ikke så mye mer. Kan noen forklare meg hva forskjellen går ut på? Er det ubrukelig med NTSC her hjemme (med tanke på å laste inn på pc for redigering, for å vise direkte på tv eller prosjektor etc etc)? Lenke til kommentar
kanonterje Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 å kjøpe et kamera med NTSC for bruk i Norge vil kanskje ikke være umulig, men svæært upraktisk! forresten, det ville vel vært umulig. Eneste du kunne gjort hadde vært og se det på pc'en(finnes vel nyere videospillere som og kan spille av NTSC) Ikke å anbefale Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Var i USA nå i julen og skulle kjøpe kamera. Var mange useriøse butikker som prøver å lure turister , så anbefaler deg å vite hva du vil ha og hvor mye du vil betale for det før du står i butikken. Ellers var det lite PAL å få der. Mye gamle modeller, og prisforskjellene var ikke så store at jeg syns det var verdt å handle i utlandet. Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Selv om jeg som oftest anbefaler folk å holde seg til PAL, så må det også nevnes at jeg har en kompis som eier NTSC-utgaven av Sony PC120, og han er svært fornøyd. Om du er sikker på at du har en video og en TV som takler NTSC, og du er sikker på at du aldri kommer til å bruke kameraet noe særlig utenfor hjemmet, så kan du faktisk klare deg med de begrensningene NTSC har. Men på den andre siden igjen, så er de tusenlappene PAL-versjonen koster kanskje verdt bryet man sparer seg. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå