Woods Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 Heisann, har flyttet inn i en bolig som har coax i nesten hvert rom. Har noen en formening om at jeg kan erstatte coax med cat6? Jeg vet at Coax er seriekoblet, men om jeg kan bruke de eksisterende trekkrørene til å føre kabler mellom etasjene er jeg fornøyd. Coax benyttes ikke uansett. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 22. november 2021 Del Skrevet 22. november 2021 En par ting man skal være oppmerksom på: - Ikke alltid lett å få trekt nytt - kan være knappe svinger på rørene osv. TP-kabel bør festes til coax - ikke trekk ut for så å prøve å trekke på nytt (mao. trekke inn TP-kabel i det man drar ut coax-kabelen) - Skal du "seriekoble" TP, så trenger du en svitsj ved hvert punkt. Men noen punkter kan kanskje kuttes ut. - Finnes "ekstra tynne" nettverkskabler der det kan blir enklere å trekke 2 kabler i 16mm-rør. Har du større rør enn 16mm, vil det gjerne være greit å legge flere kabler. - Husk at glidemiddel kan være til god hjelp 😉 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå