Vannkvinne Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 I forbindelse med mye muskelsmerter, som ikke er relatert til trening, har jeg blitt anbefalt av min lege og forsøke magnesium tabletter. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 (endret) 10 minutes ago, Vannkvinne said: I forbindelse med mye muskelsmerter, som ikke er relatert til trening, har jeg blitt anbefalt av min lege og forsøke magnesium tabletter. Noen som har erfaring med dette? Min samboer sier hun fikk mindre smerter i kroppen når hun begynte på det (hun stresser litt mye så hun er mye anspent). Har selv ikke funnet noe som offisielt bekrefter sammenhengen, men så lenge det hjelper henne (placebo eller ei) synes jeg det er bare bra. Ta å forsøk det ut selv, worst case scenario er det en hundrelapp for å finne ut til det ikke fungerte for deg For meg personlig fungerer varme bad i badeland/svømmehall veldig bra på smerter i kroppen, da familien min er plaget av mye smerter i muskler og ledd (så har du noen alternativer). Edit: var visst noe materiale på dette; https://www.ullevalkiropraktor.no/magnesium-muskelsmerter/ Endret 21. november 2021 av The Very End 1 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg tar magnesium for rastløse ben, som kan oppleves som muskelsmerter. Ble ikke my søvn i natt da jeg glemte å ta en pille. Lenke til kommentar
Baron12 Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg anbefaler magnesium-bad (vann i blandet magnesium). Det får kroppen til å slappe av. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. november 2021 Del Skrevet 21. november 2021 Kalsium bruker musklene for å spenne seg og magnesium for å slappe av. Når man stesser mye så dumper kroppen ut magnesium, så derfor kan det virke avslappende å bruke det som tilskudd. Siden magnesium er avslappende kan en gjerne ta det på kvelden om effekten ikke passer så bra på dagtid. Til bading kan en bruke epsomsalt. 1 Lenke til kommentar
Vannkvinne Skrevet 21. november 2021 Forfatter Del Skrevet 21. november 2021 Takk for tilbakemeldinger og ytterligere informasjon 😊 Lenke til kommentar
Gjest 9ee31...7e4 Skrevet 4. desember 2021 Del Skrevet 4. desember 2021 Baron12 skrev (På 21.11.2021 den 22.14): Jeg anbefaler magnesium-bad (vann i blandet magnesium). Det får kroppen til å slappe av. Tar kroppen det opp like bra som ved inntak? Jeg syns ofte Magnesium-tilskudd er ganske dyrt, mens fotbad-salt er rimelig og inneholder magnesium Anonymous poster hash: 9ee31...7e4 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. desember 2021 Del Skrevet 6. desember 2021 Vannkvinne skrev (På 21.11.2021 den 19.28): I forbindelse med mye muskelsmerter, som ikke er relatert til trening, har jeg blitt anbefalt av min lege og forsøke magnesium tabletter. Noen som har erfaring med dette? Jeg tar magnesium daglig grunnet muskelsmerter, fungerer veldig godt for meg. Så jeg vil anbefale å teste det ut i en periode og se om det har en effekt for deg. Jeg tar disse: https://www.vitusapotek.no/kosthold-og-kosttilskudd/mineraler/magnesium/gevita-magnesium-350mg-150-tabletter-150-stk/p/884723 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå