Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avvenning antipsykotika

Gjest 1097e...942

Anbefalte innlegg

Gjest 1097e...942

Jeg tror det er feil at jeg har en såkalt vrangforestilling, selv om jeg kanskje kan ha paranoide tanker. Dette overkjører psykiatrien meg på og derfor vil jeg ikke ha noe med den å gjøre.

Paranoide tanker kan oppstå ved en rekke lidelser.

Ved en paranoid vrangforestilling ville man ikke anerkjent å ha paranoide tanker.

Ved en second opinion måtte medikamentet uansett blitt seponert for å få det vurdert, og jeg kan ikke være innlagt i så lang tid, det vil ta ett år etter anbefalingene. Da kan jeg vel like gjerne bare trappe ned i samråd med fastlege på forhånd.

I mitt tilfelle er det også andre helseproblemer involvert som kan gi psykiatriske symptomer, i alle fall ubehandlet slik de var da jeg fikk utredning for psyken.

Det budeien sier om at jeg risikerer tvang er bare piss, siden jeg ikke er til fare for meg selv eller andre eller har vært det.

Paranoide skal psykiatrien være forsiktige med å medisinere og overkjøre, siden det kan være reelle forhold om det ikke er bisarre tanker og typiske schizofrenisymptomer. Det står det i leksikon til og med.

Anonymous poster hash: 1097e...942

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for å mase. Dette behøver ikke å gjelde alle. Men har sett at det å gjøre litt motstand mot politiet er nok til å bli innlagt på observasjon i 7-10 dager. Selv om personen ikke har gjort noen andre forsøk på å skade andre eller seg selv, kun i "selvforsvar" mot politiet som kom løpende inn i turområdet fordi en turgåer hadde sendt bekymringsmelding om snål oppførsel. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...