Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Langlys fungere på av og til

Shivati

Anbefalte innlegg

Toyota Corolla 2005, fjernlys problem

Når jeg slår over til fjernlys (high beam) fungere de bare av og til, kan forsvinne ganske så fort hvis de kommer på i det hele tatt. Hvis jeg drar spaken til meg, så fungerer fjernlys så lenge jeg holder spaken i den posisjon (har kjørt 2 timer i mørket hvor jeg måtte holde spaken mot meg for å ha fjernlys). Lyset i askebegeret er også borte titt of ofte (regner med det er i sammenheng med fjernlys). Regner med at dette ikke er et problem med relee, men at det er selve spaken som må renses eller byttes, men er ikke noe mekanikker, så tenkte jeg skulle sjekke hær først :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er heller ikke mekaniker, og har lite peil på bil.

Men husker jeg hadde en dårlig sikring med lignende problemer på gamle Toyota Corolla'en min da jeg hadde det, med noe som virket avogtil, og alt jeg måtte gjøre var å bytte en av de.

Sikringene er på venstre siden av rattet, bak en sånn liten luke, hvor du kan ha nøkler o.l. i om jeg husker rett - du kan dra ut lignende og du finner en rekke små sikringer - prøv å bytte evt. like sikringer der - og slå på bilen og se om det begynner å lyse iaskebegeret ditt og slutte å lyse i noe annet - og mener å huske det var ganske billig å få ny- og ikke så vansklige å prøve å bytte ut en etter en - så kan du se om lyset i askebegeret kommer oppigjen. Du finner sikkert også ut i håndboka til bilen hvilken sikring som hører til fjernlys.

Hvis ikke det er problemet så er det kanskje dårlig kontakt i en ledning. Men kan værer det hjelper å bytte de små sikringene der.

Og hvis det lyser så virker sikkert fjernlysene også.

Lenke til kommentar

Kan også være kontaktfeil på den ene arbeidkontakten siden det lyser når du drar den til deg. Hanskerommet kan være et separat problem i og med at kontaktfeil i pæreholderen er en gjenganger. Kan hende jeg er helt på viddene men hadde samme problem men det var på en opel. Byttet da hendelbryter, var veldig enkelt på den der man tok av et deksel på rattstammen innenfor rattet, satt i to skruer. Hendelen satt da i en slisse på underdekselet så var bare å dra den løs og koble fra en plugg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...