Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT kan ikke levere


Anbefalte innlegg

Når vi skulle kjøpe ADSL fikk vi beskjed fra NGT at de ikke kunne levere..

De hadde for mye belastning her hvor jeg bor .

Er det sånn at NGT må sjkke med telenor før de kan selge bredbånd?

telenor kunne levere,det var ikke noe problem for de..

Min far syntes dette var rart , og ringte til NGT..

Etter en stund viste det seg at vi kunne ha allikevel...

Er det ikke litt små ulovlig av telenor å gi falske opplysninger til NGT isåfall?

det virker jo ikke helt logisk dette her da.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at det er begrensninger i fysisk plass i sentralen som er problemet. Kanskje NGT ikke får lov til å leie mer plass eller det ikke er mer plass tilgjengelig. Er sikkert ikke ulovlig.

 

 

Men hvorfor får du foreldrene dine til å ringe? (eller er det bare fjortiser her)

 

Håper det blir innført 18 års grense på hardware snart.

Lenke til kommentar

Fikk denne ca.2 timer etter jeg hadde sendt inn et mail til NGT om hvorfor de ikke kan levere meg ADSL (veldig bra responstid NTG :thumbup: ) :

 

Vi viser til din bestilling av bredbåndstilknytning fra NextGenTel.

 

I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe.

 

Du hører fra oss så snart vi har avklart mer angående din bestilling.

 

Virker som Grorud Sentral i Oslo begynner å gå full. Har ADSL i rfa Telenor i fra samme sentral pr. i dag.

 

Veldig spent på hva "via en annen løsning" er, men de får i hvertfall en :thumbup: til for raskt svar og for at de prøver flere muligheter for kunden.

 

ZanDaMan

Lenke til kommentar

En oppdatering

 

Fikk i dag en mail i fra NGT hvor det stod :

Vi har nå forsøkt å finne en linje til ditt bredbånd, men har fått tilbakemelding om at linjen til din adresse er opptatt med bredbånd fra en annen leverandør.

Dersom du likevel ønsker at vi skal levere bredbånd til deg, ber vi deg fylle ut og returnere vedlagte fullmakt. NextGenTel vil gjennom etablerte rutiner med din eksisterende operatør søke å koble ned din bredbåndslinje, og koble opp bredbånd fra NextGenTel med minst mulig nedetid.

Du vil få beskjed så snart vi har en oppkoblingsdato til deg.

 

Har som sagt ADSL i fra Telenor som da må sies opp før NGT kan komme til.

 

Ble positivt overasket over at de jobber så aktivt med å få meg tilkoblet og at de tar seg jobben med å si opp Telenor ADSL for meg. Fakset selvfølgelig inn fullmakten. Skal bli spennende å se når det skjer noe videre.

 

Stå på NGT :thumbs:

 

Zan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...