RaatneRolf Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg lurer på å kjøpe en Opel Calibra. Er det noen som kan gi meg litt fakta om eventuelle svakheter? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Typisk ungdomsbil som ofte er hardt kjørt. Ta en naf-test før du kjøper. Eventuelle feil de finner kan du bruke som prutningsgrunn. I tillegg kan forsikringen bli meget dyr, så sjekk det før du kjøper. Lenke til kommentar
hazhe Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Jeg synes ikke det gir spesielt mye for penga med en Calibra. Overpriset, dyr forsikring. Gå heller for noe annet. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Flere brukere herinne har mye mot Calibra. Ikke bry deg om all synsingen. Det er mye elektrisk på disse bilene, og noe av det begynner å bli gammelt/dårlig. Rust begynner også nå å bli et problem på mange. På 4wd er fordelingskassen litt svak, så den egner seg ikke til trimming. Skanche bygger de derimot om hvis du vil. Men han tar litt for jobben. Som nevnt, har den i mange år vært en populær ungdomsbil, og mange kan derfor være godt brukt. Er du heldig, kan du derimot finne deg et godt eksemplar som du vil ha mye glede av. Du kan også høre med opel Motorsport-klubben. Der er det folk som vet ufattelig mye om Opel. Lykke til! Lenke til kommentar
eab Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det bør nevnes at 8v utgaven ikker er noe særlig å satse på, med mindre du kun er ute etter utseendet Lenke til kommentar
Swifty Skrevet 2. februar 2004 Del Skrevet 2. februar 2004 Jeg lurer på å kjøpe en Opel Calibra.Er det noen som kan gi meg litt fakta om eventuelle svakheter? Hei, jeg har også vurdert calibra lenge... har vel egentligt komt litt over på bmw.. Historikk om calibra'en & litt teknisk Les dette også... Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Om du har tid og "råd" til det, så se på calibra i tyskland. Mye mer utvalg av calibraer som langt fra alle er kjørt "hardt", men meget mulig fort Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 6. februar 2004 Del Skrevet 6. februar 2004 Ja, helt enig med han over. Tyskland er stedet for å kjøpe Calibra. De har gjerne vært kjørt litt hardt de også, men jevnt over tror jeg at det er større muligheter for å unngå å kjøpe en bil som har vært skamkjørt. Ellers er det vistnok vanlig med problemer med turboen. Og dersom du er under 30 blir forsikringen dyr dersom du ikke har mye bonus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå