Redaksjonen. Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 DEBATT: Det offentlige bør ta seg råd til IT-spesialister Lenke til kommentar
Selvstendigsaas Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 Tror nok mange jobber av andre grunner enn lønnen man får på konto hver måned. For min del vil jeg ikke tilbake til offentlig sektor selv om de prøver å betale for det . For min del er det et moralsk aspekt ved det, nemlig ønsker jeg å bidra til noe som bare vokser og vokser og tar fra flere og flere muligheten for å eksistere som selvstendige mennesker? Ønsker jeg å bidra til at folk må jobbe mer og mer for dekke skatter og avgifter som det offentlige sløser bort? Etter mange år i offentlig sektor før jeg forstod hvordan det fungerer og hvor skadelig det er, så ønsker iallefall ikke jeg å bidra til hva de holder på med. Derfor ønsker jeg heller ikke å involvere meg med offentlige prosjekter hvor folk flest blir tvunget til å betale for noe de aldri drar nytte av. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. november 2021 Del Skrevet 17. november 2021 De ansatte i kommunens IT avd er umulig å få tak i og svarer ikke på epost om direkte spørsmål av stor viktighet eller sikkerhetsadvarsler av viktig, men elementær art. En av følgene var at kommunen fortsatte en svært risikabel rutine i 2 år før praksis ble endret. Lenke til kommentar
Prinsesse Leia Skrevet 18. november 2021 Del Skrevet 18. november 2021 18 hours ago, Selvstendigsaas said: Ønsker jeg å bidra til at folk må jobbe mer og mer for dekke skatter og avgifter som det offentlige sløser bort? Nettopp! Skatter og avgifter burde være forbeholdt finansiering av reell verdiskapning, ikke sløses bort på lønnsutgifter. Alle konsulenter til pumpene! 2 Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 20. november 2021 Del Skrevet 20. november 2021 Nei, det er ikke lønn som er den største utfordringen for offentlig sektor. Det er først og fremst en nokså gammeldags hierarkisk organisasjon hvor det alt for lett blir detaljstyring fra ledere som slett ikke er faglig oppdaterte. Ofte måles resultater etter helt andre kriterier enn de faglige oppgavene man arbeider med. Har du prøvd et år med prosjektarbeid som bare er "smidig" i navnet kan det hende faglig frustrasjon veier tyngre enn lønn. Deler av offentlig sektor er heller ikke så flinke til å tilby sine medarbeidere faglig oppdatering, og i de tilfeller dyre kurs blir belønning til de "flinke" synker motivasjonen raskt hos dem som har størst behov for faglig påfyll. Nå står det ikke like dårlig til i alle offentlige virksomheter, men dessverre går som regel gode talenter til privat sektor enn å prøve lykken i en annen offentlig virksomhet dersom man ikke er så fornøyd med jobben i offentlig sektor. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå